Снимка: БГНЕС
В продължение на над 2 часа корабът е държал курс право към залива Яйлата
9 дни след като корабът VERA SU заседна край Камен бряг, причината да поеме към скалите остава неясна. Според едни експерти става въпрос за грешка на екипажа. Други пък призоваха помощ да се потърси не от Холандия, а от съседните на България страни.
В продължение на над 2 часа корабът VERA SU е държал курс право към залива Яйлата - нещо необичайно, според адвокат Владимир Владимиров.
ЗАРАДИ ЗАСЕДНАЛИЯ КОРАБ: Освободиха шефа на „Морска администрация”
„Не мога да си представя, че GPS системата и радарът в продължение на 2 часа не са следени. Това е недопустимо. Това е и един криминален район. Тук винаги е имало контрабанда на цигари, алкохол и други пакети. Трябва да се провери какво е ставало – кой е слизал, кой се е качвал на този кораб”, казва адвокатът по морско право Владимир Владимиров.
След подобен инцидент реакцията трябва да бъде незабавна, коментира експертът.
Корабът обаче продължава 9 дни да е в залива Яйлата. А това стана причина с поста си се раздели капитан Живко Петров, който до днес ръководеше Морска администрация.
„Не е той виновен – виновни са всичките министри от последните години, които не са обръщали внимание на въпроса с търсене и спасяване по море”, смята водолазът Михаил Заимов.
За да разплете случая, транспортният министър използва личните си контакти – и потърси помощ от чужбина.
Нова акция по спасяването на кораба обаче ще е възможна най-рано в началото на идната седмица, прогнозират метеоролози.
Транспортният министър: Има готовност за евакуация на екипажа на заседналия кораб
„През следващите дни очакваме вълнението да се усилва още и най-сложна ще бъде ситуацията след 30-и, тогава вълните ще достигнат до над 2 метра височина. Прозорец с по-хубаво време и по-спокойно море ще настъпи едва след 4-5 октомври”, казва синоптикът Даниел Пенев.
Според експерти, ако времето е лошо корабът може с лекота да се разбие в скалите или да се преобърне.
Ако това се случи, пораженията върху живота под водата в региона ще са катастрофални, коментират учени от Института по океанология.