Снимка: ЕПА/БГНЕС
В близките дни се очаква да стане ясно какво точно се е случило в минутите преди жестоката катастрофа
Черната кутия на самолета, който се разби близо до Кавала, е открита и в близките дни се очаква да стане ясно какво точно се е случило в минутите преди жестоката катастрофа.
Всичките 8 тела на загиналите са транспортирани в Комотини. Гърция иска още информация за товара на борда на самолета.
Пред гръцката армия стои най-отговорната задача в момента - да обходи, претърси и обезвреди периметъра на авиокатастрофата, така че след това там да не остане нито следа от опасния товар на разбилия се самолет.
Затова днес през целия ден армията и полицията отново държаха блокирани всички подходи към земеделските ниви. Техническа повреда изглежда най-възможната версия за причината за катастрофата, особено ако се съди по последния разговор на пилота с контролния пункт, който разпространиха от гръцкото министерство на отбраната.
Какви са версиите за инцидента с разбилия се в Гърция украински самолет
Минути преди самолетът да се разбие пилотът се свързва с гръцкия контролен пункт. Съобщава за пожар в единия двигател и моли за спешно кацане – в Кавала или Солун. След това самолетът бързо губи височина. Връзката се разпада и машината се разбива. За експертите остава въпросът защо след като разбира за повредата, пилотът решава да се върне обратно по маршрута си.
„Самолетът с три двигатели може да лети до следващата дестинация, която е Аман и е необяснимо защо тръгват да се връщат обратно. Той е с голяма мощност, не е претоварен. С 12 тона товар е, а може да превозва 20 тона. Нямам обяснение защо тръгва да се връща”, каза авиоекспертът Димитър Ставрев.
Според експертите вероятната причина за маневрата е спецификата на товара, заради което пилотът вероятно е решил да се върне в Ниш. Днес на мястото на авиокатастрофата все още е възможно на места да има отломки от самолета, а с тях и невзривени снаряди.
„Армията е поела ангажимента по разчистването на терена. Нашите служители са там на пост, за да може, ако избухне пожар да се реагира веднага”, каза един от пожарникарите.
Изследванията на състоянието на почвата на мястото на катастрофата ще подлежи на наблюдение и анализ в следващите поне 60 дни, което за местните хора е сериозен проблем.
„Оттук насетне указанията най-вероятно ще бъдат в тези терени да не се навлиза в следващите 2 месеца. Самият аз имам нива в този район, но ще трябва всички да се съобразим. Периметърът, в който се работи, е 800 метра. Старателно се оглежда всичко, за да бъде цялата площ напълно обезопасена”, каза Макридис Стелиос.
„Ако не можем да влезем в нивите, събирането не реколтата ще се провали. Не мисля, че кой знае колко голяма част от царевицата е унищожена, но това не е страшно. Страшен е инцидентът, страшно е, че не можем да влезем. Някой има 2 декара, друг - пет. Това, че два месеца няма да можем да влизаме тук, ще се отрази много тежко на целия регион”, коментира фермер.
Продължава разследването на причините за авиокатастрофата край Кавала
Междувременно Гърция поиска официален отговор от Белград за съдържанието на товара. До момента властите в южната ни съседка са категорични, че радиация не е засечена и спешните указания към хората да се приберат и да носят маски са били само заради гъстия дим след катастрофата.
„В първите минути на катастрофата дойдоха както уплашени хора от близките населени места, така и много любопитни местни, които искаха просто да гледат. Усещаше се, че се случва нещо странно, имаше странен аромат. Някои сякаш престояха твърде дълго край самолета. Вятърът също се намеси, духаше към Палеохори и затова се наложи да помолим хората да сложат маски”, каза Ставрос Кивракис.
В Палеохори хората са спокойни. Маски не носят, излизат спокойно навън, а след първоначалните спорадични оплаквания от парене заради дима, сега всички са в добро здравословно състояние.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.