Какво представлява чатботът

Бизнеси пестят хиляди часове на персонала чрез дигитализиране на комуникацията с клиенти и автоматизация на често задавани въпроси. В основата на тази иновация, която представя бъдещето на корпорациите, е Елица Стоилова, която е съосновател и управител на безкодова платформа на чатботове с изкуствен интелект.

„Чатботът е софтуерно решение, което сме виждали, и вероятно всеки един от нас е комуникирал. На даден сайт се появява в долния десен ъгъл прозорче „Здравейте, как може да ви отговорим”. Ако от другата страна не стои човек, а софтуер, това е чатбот. Тоест, той имитира комуникацията с персонала и отговаря мигновено на често задавани въпроси, помага да се попълнят формуляри, заявки, запитвания и други такива рутинни задачи”, обясни Стоилова.

„В нашата платформа всички чатботове комуникират между 35-40 % нощно време с потребители. Тоест, между 21:00 ч. и 23:00 ч. вечерта някой се сеща, че нещо не е попитал, нещо не е свършил, забравил е да си поръча за утре”, разказа още Стоилова.

Зад всеки чатбот, без значение дали е с изкуствен интелект или не, стои човек, който управлява целия процес, наблюдава го и го надгражда.

Повече гледайте във видеото.

Новините на NOVA - вече в InstagramTwitterTelegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.

 

Редактор: Вероника Димитрова