Снимка: БГНЕС
Дебелината на настилката трябвало да бъде 20 см
Шест сантиметра от планирания асфалт за Северната тангента в София липсват. Това установи проверка на пътя, на която беше и министърът на регионалното развитие Иван Шишков. На място бяха взети проби от настилката.
При настилка от 20 см по проект на Северната скоростна тангента, проверката на място показва, че тя е с една трета по-малко. 220 млн. - толкова струваше строителството на отсечката. Сега трасето вероятно ще има нужда от основен ремонт. Гаранцията на участъка е изтекла, освен на мостовото съоръжение. Така парите за ремонт ще трябва да дойдат от държавата. По думите на Иван Шишков всички по веригата не са си свършили работата.
Движението по скоростната отсечка обаче не било опасно, твърди председателят на УС на АПИ Венцислав Ангелов. По-малката асфалтова настилка водела до по-краткосрочен експлоатационен период, допълни той.
Че проблеми със скоростния път има са сигнализирали и от Европейския център за транспортни политики. „За нас Северната скоростна тангента е един от много опасните пътища в България. Този път е приет и въведен в експлоатация с по-малкото настилка от повечето хора, които също работят в АПИ и са отговорни за тази проверка. Кога са излъгали - тогава или сега?”, каза Диана Русинова.
Иван Шишков: Първата част на „Хемус”- по-малко асфалт, повече шлака
Потърсихме строителната фирма за коментар, но отговор не получихме. Очаква се анализите на пътя да бъдат готови до две седмици. Подобни нарушения са открити на АМ „Марица” и на АМ „Хемус”.
Новините на NOVA - вече в Instagram, Twitter, Telegram и Viber - последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook.