Образователният министър се срещна с момичето и близките му

Детето от село Крушовица, живяло при изключително тежки условия, вече е в позитивна образователна среда. Днес министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков се срещна с ученичката и близките ѝ, които са поели грижа за нея. Само за ден тя е била прехвърлена в друго училище и се осигурява допълнителна психологическа и педагогическа подкрепа за по-бързото ѝ адаптиране. Това съобщават от пресцентъра на МОН. 

На студено, в кокошарник сред мишки: Дете е живяло месеци наред в нечовешки условия

“Предстои на място да пристигнат и представители от мобилната група за психологическа подкрепа от МОН”, обясни министър Цоков. По думите му учителите в новото училище и директорът са предоставили информация, че детето се адаптира добре и днес също е било на училище. “Важно е обаче с момичето да се работи последователно от специалисти, защото подобни травми остават трайни следи, които не винаги са лесно забележими на повърхността”, подчерта той.

Проверяват училището на детето, живяло в пристройка без отопление

Министър Цоков разговаря и с директора и учителския колектив от ОУ “Христо Ботев” в Крушовица. “Тук съм преди всичко като човек и колега, за да обсъдим какво можем да променим в цялата система и да не допуснем друг подобен случай”, обърна се той към тях. Учителите обясниха, че е имало страх от семейството и пастрока на детето - както у тях, така и у другите хора в селото.

В днешния ден, отново в Област Враца, има случай на ударен учител от разгневен родител. “Затова и трябва да дадем по-голяма подкрепа на учителите, защото в малките населени места те често се чувстват изоставени. Тук съм, за да им покажем точно това”, каза министър Цоков.

Близки на детето, живяло в нечовешки условия, многократно подавали сигнали

От вчерашния ден е в ход и проверка на Регионалното управление на образованието на Враца, която да установи има ли пропуски от страна на училището и защо учителите не са сигнализирали по-рано отговорните институции. “Колегите споделиха, че са виждали притеснителни сигнали, а класната е настоявала с детето да работи психолог”, каза още проф. Цоков. По думите му обаче пастрокът е отказал, а съгласно действащото законодателство психологическа подкрепа не може да се предостави без съгласие на семейството. “Това поставя въпроса дали не са необходими законодателни промени, защото не трябва да забравяме, че в центъра на всичките ни политики трябва да бъде поставено детето”, подчерта министърът.

Редактор: Станимира Шикова