Снимка: iStock
Вижте казуса, който бeше разрешен след намесата нa NOVA
Клиенти на „Топлофикация” стояха около три месеца на студено заради свален електромер, захранващ абонатната станция на сградата им. При рутинна проверка от енергото установили, че липсва партида, по която да се плаща токът, необходим за инсталацията на парното. Техниците свалили електромера, който е подменен от дружеството преди около 15 години, а абонатите на „Топлофикация” останали на студено.
“Останахме без отопление малко преди Коледа”, каза в ефира на „Здравей, България” един от потърпевшите.
По думите му сваленият електромер бил монтиран от „Топлофикация” през 2006 г., когато била сменена и абонатната станция. „Той обаче се оказа незаконен, защото бил без партида. На 18 ноември от енергото дойдоха за подмяна на електромери. Този се оказа без партида. Свалиха го и ние останахме без отопление. И така вече почти три месеца”, посочва мъжът.
Ще се отрази ли по-ниската цена на природния газ на сметките за парно
Живущите започнали комуникация с „Топлофикация”. „От дружеството получихме писмен отговор, в който се посочва, че сградата има соларна система на покрива, каквато никога не сме имали и реално нямаме нужда от техните услуги, за да се отопляваме”, обясни той. И допълни: „Абонат съм на „Топлофикация” повече от 50 години и никога не сме имали неплатени сметки. Дори, когато стояхме на студено, пак получавахме фактури за сградна инсталация”, подчерта той.
В писмото се твърди още, че в сградата имало електромер за общите нужди. „Такова нещо никога не сме имали, но ни предложиха да прикачат абонатната станция към него и да се заплащат разходите по консумацията на ток”, заяви мъжът.
Той посочи, че след като се живущите се свързали с NOVA и от „Топлофикация” разбрали за репортажа, дошли техници и за 15 минути монтирали нов електромер.
Повече по темата гледайте във видеото.