Снимка: iStock
Промените бяха публикувани за обществено обсъждане
От Министерство на транспорта публикуваха за обществено обсъждане промени, с които се предлага таван на броя на шофьорските изпити. Ако промените станат факт, това означава, че всеки кандидат-шофьор ще има право да се яви на изпит до четири пъти в рамките на половин година. Ако и след четирите опита курсистът не успее да вземе книжка, той ще трябва да премине през курса отново. Това означава връщане в учебния център и допънителни часове, теория и практика.
Промените срещнаха одобрението на голяма част от инструкторите. А целта според Транспортното министерство, е на пътя на излизат по-подготвени шофьори и да се намали пътният травматизъм.
Мария все още е ученик. Зад гърба си има 10 часа кормуване. Идва за поредния урок.
Влиза в колата с Юлиан, който е автомобилен инструктор. И след финалните приготовления преди потеглянето на автомобила е време за първите предизвикателства по кормуването.
Новите лични документи - с променен дизайн и чип за по-голяма защита
Мария споделя, че теорията ѝ е по-лесна от практиката. „Важна е теорията, за да може да я прилагаме като цяло... дори и след кормуването. А не само, за да вземем листовките”, посочва Мария, кандидат-шофьор.
Сама решила да се запише на курсовете. „От доста време искам да го направя. Татко предпочиташе да почакам малко”, разказва младата жена.
Според Юлиян един от проблемите на курсистите е свързан с чувството на отговорност. Но добавя, че в школата рекордьори по брой скъсани изпити – няма. „По-скоро рекордьорите са във времето. В смисъл, яви се един път на изпит, после след два месеца, след три месеца. Най-малкото теорията ще я забравиш, защото повечето хора я зубрят. Не я учат, за да я разбират“, твърди Юлиян, инструктор по кормуване.
За да се прекъсне безкрайното явяване на изпити, от транспортното министерство предлагат промени - ако след четири опита за половин година кандидат-шофьорът не успее да вземе книжка, да кара курса отново.
По-ниски такси, дигитални дневници и картони: Обсъждат промени за кандидат-шофьорите
„Защото сега казваме:”Ще се явявам на изпит, докато го изкарам. Все някой ден….след година-две-три-пет- ще им омръзне от мен и ще ме пуснат“, посочва Красимир Георгиев, Асоциация за квалификация на автомобилистите в България.
А ако ги пуснат, според Георгиев, на пътя излизат потенциални убийци. „Това е трагедията на един народ. Като че ли основната цел и върхово постижение е да си сложим книжката в джоба, а не да притежаваме необходимите умения и знания“, допълва той.
Междувременно урокът на Мария приключва. „Най-вече трябва да се успокои, докато шофира, и да научи правилника“, съветва я инструкторът по кормуване.
Не изпускайте ритъма на деня! Последвайте ни в Google News Showcase