Разказва "Дойче веле"

Експерти в Китай вярват, че бизнесът с електромобилите ще западне, защото традиционните германски марки не могат да се конкурират с бъдещите китайски производители. Напразни ли са огромните инвестиции в сектора на електрическите превозни средства от германските производители като Mercedes, BMW и Volkswagen през последното десетилетие?

"Китайска офанзива": Евтините електромобили завладяват американския пазар (ВИДЕО)

Mercedes имаше за цел да постигне повече от 20% от продажбите си с изцяло електрически автомобили през 2023 година. Базираната в Щутгард компания обаче успя да постигне електрически дял от едва 12% от приблизително 2 милиона коли, доставени миналата година. Предвид това темпо изглежда нереалистично за традиционния немски автомобилен производител да постигне целта си за изцяло електрически продажби до 2030 година.

Ръководителят на Mercedes Ола Калениус сложи край на своята цялостна електрическа стратегия, като по същество намали целта на половина. До края на това десетилетие, съотношението в продажбите на хибридните електрически автомобили могат да достигнат най-много ниво от 50%. Това доказва, че твърдението, че са се отказали от електрическите автомобили и са престанали да се конкурират с китайските производители, е напълно безмислено.

Повече гледайте във видеото. То е част от предаването „Ускорение” на „Дойче веле”, което се излъчва всеки понеделник от 14:30 ч. по NOVA NEWS. Не пропускайте материалите на „Дойче веле” и в ефира на „Събуди се” по NOVA всеки уикенд.

Редактор: Мира Мирчева