"Самият календар е превърнат в догматическо основание за обвинение за отпадане от православието”, посочи още богословът
Старостилната общност се е отделила от каноничната църква, така че разколът съществува. Тук става въпрос за юридическа регистрация и за легализирането на тази старокалендарна общност. Нейната дейност е насочена към това да привлича православни вярващи християни, като ги убеждава, че след въвеждане на новия календар, българската православна църква е изпаднала в безблагодатно състояние. Много внимателно се заобикаля въпросът за това, че старият календар е в богослужебна употреба в няколко поместни православни църкви, с които Българската патриаршия, са в редовни и евхаристийни връзки. Така че самият календар е превърнат в догматическо основание за обвинение за отпадане от православието”, посочи още Нушев. Това каза преподавателят по нравствено богословие доц. д-р Костадин Нушев в предаването „Офанзива с Любо Огнянов” по NOVA NEWS.
Първото телевизионно интервю на духовния водач на старостилците митрополит Фотий
„Аргументите на духовният водач на старостилната църква митрополит Фотий са опит да се обоснове отделянето заради въвеждането на Новоюлианския календар в нещо, което може да се определи като старокалендарен разкол. До ръкополагането на епископ Фотий, тази общност е вътрешноцърковна в Княжевския манастир, която е функционирала с благоволението на българските патриарси. Моментът, в който тя претендира да стане църква, е този, в който се създава паралелната йерархия, за която се говори в Синодалното послание, в обръщението към тази старостилна общност – да се завърне към канонично общение с българската православна общност”, каза още той.
По негови думи ръпоколагането на архиереи от друга юрисдикция и опитът за създаване на епархия в каноничния диоцез на поместна автокефална църква е разколническото действие.
Целия разговор гледайте във видеото.