Без храна, напитки, одеяло… дори без отопление

Българи останаха почти цяло денонощие без храна и вода на френско летище. За преживяното във Франция разказа пред Нова ТВ Татяна Попова, една от потърпевшите жени, за която екскурзията в Париж завършва по не най-приятния начин.

 

Самолетът на нискобюджетната компания, с която пътували българите, трябвало да излети на 11 март малко след 19 часа.

 

Всичко беше нормално до момента, в който се качихме на самолета”, сподели в „Здравей, България” Татяна.

 

За полет се приготвили около 150 души. Пасажерите били информирани, че ще се наложи да изчакат, за да се изчисти пистата. Половин час по-късно обаче научили, че полетът се отлага за следващия ден. На българите и останалите пътници било съобщено, че ще бъдат извозени до хотел, където ще нощуват и ще се нахранят и че ще пътуват на следващата сутрин.

 

„Напуснахме самолета. Пътниците от останалите отложени полети бяха транспортирани, а ние си останахме на терминала”, каза Татяна Попова. Никой не се появява, за да отведе българите към обещания хотел. В крайна сметка охраната на Терминал 1 го затваря и ги гони към Терминал 2, където обаче ги оставят без отопление. Не е спазено и обещанието на полицаите за одеяла и топли напитки. Българите заварват претъпкана сграда с още закъсали пътници, без места за сядане дори, а единственото заведение в терминала е буквално окупирано.  

 

Българските туристи са принудени да спят върху собствения си багаж. А сред тях има бременна жена и възрастни хора.

 

В крайна сметка прекарват на летището около 24 часа. Нискотарифният превозвач отхвърля предложението на „България еър” да извози пътниците. Оттам обвиняват властите на летище „Буве” за неосигурените елементарни условия за пренощуване. Наред с това обещават да възстановят на пътниците разходите, свързани с тяхното забавяне.

 

„Трябва да знаем, че европейците имат едни от най-добрите права като пътници”, отбеляза Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център в България.

 

„В такива случаи авиокомпанията е длъжна да даде пълна информация за това с колко ще се забави полетът. На следващо място трябва да се погрижи за пасажерите – да осигури храна и напитки за времето на престоя, а ако той трае повече от ден – съответно нощувка и трансфер от летището до хотела и от хотела обратно”, обясни Арсенов.  

 

Пътниците имат право да претендират за възстановяване на каквито и да е разноски за храна, напитки и настаняване, добави директорът на Европейския потребителски център в България, който призова всички пасажери със засегнати права да се обърнат към центъра, в случай, че не получат съдействие от авиокомпанията, която носи отговорност за тях.

 

Репортер: Вероника Димитрова