Причината е ремонт на голяма дупка, появила се на съоръжението

Повече от пет километра опашка от тежкотоварни автомобили има край „Дунав мост”. Остава забраната по-тежки от 10 тона камиони да не преминават по моста заради огромната дупка, която се появи на съоръжението. 


Първоначално след огледа на експертната комисия бе съобщено, че ремонтът на „Дунав мост” ще трае поне месец. Днес вечерта обаче стане ясно, че мостът ще бъде затворен за тежкотоварни автомобили до събота, 13 април.

  
Шофьори на ТИР-ове недоволстват, че повече от едно денонощие чакат в камионите край пътя. 


„Просто не е човешко да се държат толкова хора на куп на едно място без никакви условия - нито тоалетна, нито храна, нито вода, оплака се Младен. 


При Русе единственият начин да се озовеш на отсрещната страна на река Дунав е като преминеш Дунав мост. Алтернативен вариант – няма. Затова основен ремонт засега не може да се направи. 


„Когато основните транспортни коридори и движещи се превозни средства се преориентират към „Дунав мост 2”, тогава ние бихме могли да почнем един такъв основен ремонт”, обясни – Георги Златев – директор на дирекция Развитие на пътната инфраструктура с бюджетни средства.


По думи на шофьор преминал по моста още в събота е имало такава дупка. Огледът е направен едва в понеделник в късния следобед.


Според директора на дирекция Развитие на пътната инфраструктура с бюджетни средства възстановяването на тежкотоварното движение ще отнеме поне месец.


„Разрушенията са в бетоновата част. Това, което като успокоение може да се каже е, че очаквахме да има деформация в металните съоръжения, но за щастие поне от огледа, който беше направен, няма големи деформации”, поясни Георги Златев.


От Агенция „Пътна инфраструктура” препоръчват на водачите на камиони над 10 тона да ползват съседните ГКПП. 

 

Този проблем моментално доведе до друг - километрична опашка от тежкотоварни автомобили на пристанището в Свищов. Втори ден шофьорите чакат там, заради алтернативата - да стигнат до Румъния с фериботната линия. 

 

Фериботът обаче не може да поеме целия трафик и изключително забавя движението, тъй като превозва по 6 ТИР-а за час и половина


По тази причина ТИР-овете са принудени да чакат с дни, а шофьорите са изнервени. Километрична опашка и в Свищов


Повечето от тежкотоварните камиони превозват хранителни продукти и шофьорите са притеснени, че стоката им ще се развали. Друга алтернатива обаче няма и шофьорите са принудени да чакат докато се качат на ферибота. 


От Агенция „Митници” подготвят втори ферибот, който да извозва ТИР-овете до Румъния. На един курс с него обаче могат да преминат едва 3 камиона. Специалистите заявиха, че и двата ферибота не работят денонощно. Машините обаче имат готовност да пътуват цяла нощ, но за това трябва официално разрешение от Румъния.


Репортер: Олга Василева и Боряна Цветкова