Само 2% от онлайн потребителите у нас си купуват храна в електронното пространство

Повече от половината интернет потребители в Европа са пазарували онлайн през последната година. Активни в тези продажби са близо 60% от европейците с достъп до мрежата, сочат данните на Евростат.

 

Според статистическата служба на Евросъюза най-често в електронното пространство се купуват дрехи, спортни стоки и туристически пакети, съобщава Франс прес. Една трета от активните в нета жители на 28-те страни-членки са направили такава покупка за последните 12 месеца. За сравнение делът им преди пет години е бил малко над една пета.

 

Книгите и списанията също се радват на голяма популярност (23%). В същото време едва 10% от потребителите са си поръчали хранителни продукти и подправки.   

 

Най-много в интернет пазаруват британците, датчаните и шведите. 82% от жителите на Острова пазаруват онлайн. А най-непривлекателна изглежда електронната търговия за румънците (11%), българите (17%).

 

Дрехи и спортни стоки купуват 11% от българите, които пазаруват електронно. Екскурзиите и пътуванията заемат второ място в предпочитанията им – 5%. Едва 2% от българските потребители си поръчват по този начин храни и подправки.