Снимка: Shutterstock
От дружеството обясниха, че стремежът им е бил да спазят 31-дневният срок за отчитане
"67 000 клиенти на ЕНЕРГО-ПРО са получили две фактури за един отчетен период. Веднага се свързах с ръководството на ЕНЕРГО-ПРО. Това, което оттам обясниха е, че всъщност стремежът им е бил да спазят 31-дневният срок, нормативно определения, за отчитане. Те са длъжни да направят такова отчитане веднъж в месеца за период, не по-дълъг от 31 дни". Това заяви на закрито заседание министърът на енергетиката Теменужка Петкова относно казуса с двойните фактури, получени от клиентите на дружеството.
Според Петкова, дори да има кадрови промени, те не трябва да се отразяват отразява на потребителите и да застрашават спокойствието и мира в страната. Относно налагането на глоба на дружеството, енергийният министър обясни, че вече има наложена глоба.
"Всичките тези глоби са по предишни нарушения, които са установени в предишен период и са по други казуси, не са по казуса, който ние разглеждахме, но е факт, поне така се произнесе една от контролните институции, и има наложена санкция на ЕНЕРГО-ПРО за други нарушения от подобен характер", добави тя.
"Вчера екипите на Министерството на енергетиката бяха във Варна. Искахме да видим какво се случва с този софтуер, как всъщност се стигна до това напрежение. Това, което всъщност успяхме да разберем е, че софтуерът така е заложен. Той няма как да отчете, след като са му зададени параметрите в рамките на един отчетен период, няма как да отчете два различни падежа за плащане. Така че и двете фактури, които са получили абонатите на ЕНЕРГО-ПРО за този период, са с падеж 10 февруари’’, коментира Теменужка Петкова.