Вече се работи по нови клипове, с които да представяме още по-добре страната ни

"Рекламата на България по Eurosport, Discovery Channel, Euronews, National Geographic Channel стартира през първата половина на март тази година. Излъчванията на клиповете се реализират по проект, който е на обща стойност от около 2,5 млн. евро. Той е бил забавен повече от две години и пред Министерството на туризма стоеше въпроса дали да стартира кампанията, независимо, че проектът бе "заварен" и бяхме поставени пред свършен факт по всички технически въпроси, свързани с неговото реализиране, или да загуби наличното финансиране”. 

 

Това пише в писмо, изпратено от Министерството на туризма до редакцията на Новините на Нова в отговор на репортажа, който бе излъчен тази сутрин в "Здравей, България" по повод рекламен клип за България. В материала екип на Нова показва някои нелепици в него като телевизионни антени в Античния Пловдив, обратен изгрев и момичета на плажа, чиито сенки внезапно изчезват, АТВ по пясъчни дюни.

 

"По проекта не са предвидени средства за направата на нови клипове, а за изработката на нов е необходимо технологично време от минимум една година, за да могат да се заснемат сюжети от четирите сезона, от различни фестивали, обичаи и други типично български традиции”, обясняват още от ведомството.   

 

"Единственият възможен вариант бе да се излъчват съществуващи рекламни спотове. Клиповете, които се визират във вашия репортаж, са с адаптирани кадри от предишни филми. Изготвянето на тези имиджови клипове е започнала през 2009-2010 г. още по време на съществуването на Държавната агенция по туризъм. Техен режисьор е Драгомир Шолев, а изпълнител на проекта е фирма „Идо Стил“ ООД. През 2013 г. тези клипове са били адаптирани и са добавени нови кадри от режисьора Пламен Горанов”, пише още в писмото. 

 

"Със сигурност биха могли да се намерят различни мнения за качеството на гореспоменатите клипове, но категорично доказателство от ефекта на рекламната кампания по паневропейските канали е фактът, че зрителите на Discovery Channel наскоро определиха България като най-предпочитаната туристическа дестинация в Европа и място, което биха посетили още тази година. Данните са получени от проучване на телевизията сред над 30 000 нейни потребители, а мнението им е формирано основно от двата рекламни клипа, които се излъчват по нея. Считаме, че правилата на обективната журналистика изискват всички тези факти да бъдат взети под внимание. Използваме случая да ви информираме, че Министерството на туризма вече работи по нови рекламни клипове, с които да представяме още по-добре страната ни пред света”, посочват от ведомството. 

 

Припомнете си за какво става дума в клипа: