Ниските доходи на хората се отразиха на търговците и туроператорите
Бизнесът в Гърция – в паника заради заплахите от фалит. Рискът от банкова криза и паническото теглене на спестявания от банки постави фирмите в патова ситуация. Какви са рисковете?
По-ниските доходи на хората в южноевропейската държава вече се отразяват върху бизнеса – съответно върху резултатите на гръцките фирми и оборота на търговците и туристическите агенции. Бизнесът е притеснен основно от липсата на предвидимост и стабилност, както и от заплахата от фалити. За връзката между бизнеса и кризата – сега.
По-малко пари в джоба – по-малко покупки. Простата истина за купувачите е сложна дилема за търговците. Показват го и разчетите на печалбите в края на всеки месец. И въпреки че цените падат, покупките не растат, разказва Йоргос. От години продава плодове и зеленчуци тук на пазара, но по-слаб сезон не помни. Всеки цент вече е важен, разказва и Мария, която намираме на щанда на Йоргос. Сега внимателно пресмята точно колко и какво да сложи в торбата.
И докато за едни кризата значи по-малки печалби, за други вече значи и фалит. Заради липсата на работа сега много от магазините са спуснали кепенци. Трудностите на търговците вече усещат и в туризма. Още в началото на сезона повечето агенции разчитат на чужди туристи. А заради ниските доходи повечето цени са намалени.
Минусът за бизнеса обаче е плюс за туристите. За да се спаси сезонът - по-евтини вече са и нощувките в много от курортите.
Сега и бизнесът и хората са в очакване на срещата на финансовите министри от еврозоната в Люксембург. От нейния изход ще зависи дали Гърция ще стигне до фалит.
Снимка: Thinkstock