Десетки съоръжения по пътищата се нуждаят от спешен ремонт

 

Нова версия за инцидента на „Хемус”, при който бетонен къс едва не уби трима души, пътуващи с автомобил по магистралата. От Пътната агенция не изключиха парчето да е полетяло от камион, движещ се върху надлеза, и въобще да не се е отцепило от съоръжението. В същото

Още по темата

време участниците в инцидента ще съдят държавата. 

 

Вече е обезопасено мястото, на което се случи вчерашният инцидент. Днес тук беше направен и подробен оглед, бяха взети и проби от бетона, за да се потвърди или отхвърли, че падналото парче е било именно част от тази конструкция. Иначе десетки са опасните мостове по пътищата на страната, които имат нужда от спешен ремонт, показва анализът на АПИ.

 

Ден след инцидента оголените участъци от надлеза са укрепени, а стърчащи арматурни железа почти няма.

 

"Бяха взети проби от бетон на конструкция, за да могат да се сравнят показателите с къса, който причини този инцидент. Не изключваме нито една от версиите", уточни инж. Георги Златев – Агенция „Пътна инфраструктура”. 

 

Йордан обаче е убеден, че бетонният къс е полетял именно от надлеза. Затова и ще съди държавата.

 

Оказва се, че риск на пътя има. Знаят го шофьорите, знае го и държавата. За ремонта са необходими поне 600 милиона – пари, които Пътната агенция няма. 

 

"Над 50% се нуждаят от основен ремонт. Би било много по-добре, ако на части ежегодно се отделят необходимите средства за текущо поддържане, за да не се стига до тези повреди по мостовете", посочи проф. Димитър Димов, експерт по мостостроене.

 

Прегледи на съоръженията се правили всяка пролет и зима.

 

Рискът е най-голям през зимата. Тогава настилките и конструкциите са студени и вероятността от повреди и отцепване на такива късове от съоръженията е най-голяма. Проблем създавали и извънгабаритни тирове, които разрушавали част от конструкцията на съоръженията.