Вижте всички гледни точки по темата
Антоан е второкласник с така популярната за хиляди деца диагноза „хиперактивност” - трудно се съсредоточава в клас, трудно задържа вниманието си. Майката на детето се обърна с молба за помощ към NOVAq след като по думите й за втори път детето й е било бито от учителката му. От училището отричат на второкласника Антоан да е посягано от неговата учителка.
„Това е поредният случай на агресия върху детето ми. Тази седмица учителката е ударила сина ми във врата и му се е скарала, че не пише”, разказва за „Събуди се” Будислава, майката на Антоан.
Учителката не отрича, че одраскването на врата на детето е станало неволно. Майката обаче си вади медицинско свидетелство.
АГРЕСИЯ И НАСИЛИЕ: На какво се дължи състоянието на българското общество?
По-рано, обаче се случва друг инцидент от края на февруари. Съученици на Антоан, твърдят, че учителката няколко пъти е удряла Антоан в чина и го изкарала пред класната стая, за да стои мирен.
Антоан е с диагноза „хиперактивност”, откакто е на навършил 3-годишна възраст. По думите на майката от училището й били предложили детето да премине към индивидуална форма на обучение. От училището отричат с думите, че са убеждавали майката, че детето й ще се чувства по-добре със съучениците си в клас, отколкото при индивидуално обучение.
Ще спре ли видеонаблюдението агресията в детските градини?
„Ние познаваме случая. Действително се касае за дете с хиперактивност, но не бих казал, че нещо различно от това, което вече сме свикнали да виждаме в нашата практика. Ще започнем да работим с учителите, които работят с Антоан, защото трябва да се повиши техния капацитет, защото проблемите не могат да се решават по този начин. Нужно е да се дават задачи на учениците, които да са активни в час. В никакъв случай не препоръчвам индивидуална форма на обучение”, коментира Калоян Дамянов от Националната асоциация на ресурсните учители.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.