Основната версия е късо съединение в електрическата система
Разследват се причините за пожара във влака, пътувал от София до Бургас. Основната версия е късо съединение в електрическата система. При инцидента, който се случи в петък вечер, няма жертви и ранени.
"Извършват се следствени действия. Версиите са няколко. Не е изключена и версията за външна намеса", посочи за NOVA инж. Ангел Даскалов, който е директор на "Пътнически превози - Пловдив".
ВИЖТЕ СНИМКИ НА ИЗГОРЕЛИЯ ВЛАК
Изгорялата композиция продължава да стои на гара Коньово. Опити влакът да бъде преместен ще бъдат направени късно тази нощ. Разследването до момента показва, че най-вероятно проблем с електрическата инсталация в един от вагоните е довел до пожара. За щастие, всичко се е развило в момента, в който влакът вече е влизал в гарата и това е помогнало пушекът да бъде видян на време и всичките 80 души - свалени невредими. Огънят пламнал около 20 часа в петък и бързо се прехвърлил върху последните два вагона.
Повечето пътници във влака са ученици, които се прибирали за ваканцията. Наложи им се да продължат пътя си с автобуси. В същото време, на гарата в Бургас часове наред ги чакаха техните близки. Баща изгубил връзка със сина си, след като батерията на телефона на детето паднала. 30 минути след полунощ, автобусът пристигна.
„Ние лично усетихме миризма по едно време и просто влака спря.Аз излязох и видях пламък”, разказва Илчо.
„Влакът спря на гарата и кондукторът започна да тича отвън и каза да слезем от влака. Всички слязохме, но багажа ни остана във влака”, разказва Мария.
Според пътниците, адекватната реакция на кондукторите са причина да няма пострадали.
„Кондукторката обикаляше през цялото време и казваше на хората да излязат. Благодари после за помощта, защото всички се изтеглиха много бързо”, разказа Елена.
Рано сутринта огледа на влака продължи.
„Температурата е била доста висока, като имате предвид, че алуминият се топи на 600 градуса, гледам че има стопилки от стъкла които ми говорят за още по сериозна температура 1500 градуса”, обясни д-р инж. Бойчо Скробански - държавен инспектор по разследване в министерството на транспорта.
Вагоните в композицията са на 37 години. Според БДЖ проверки се правят преди всяко излизане на релсите. Преди тръгването на влака е извършен технически преглед.
Репортер: Георги Манев
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.
Редактор: