Мерките са заради все по-големия въздушен трафик у нас
Държавата намалява авиационния шум на летищата в цялата страна. Мерките са заради все по-големия въздушен трафик у нас.
Около летището в София е шумно и никой не може да го отрече. Но няма и как да не е, все пак е в рамките на града.
Плюсът е, че стигаме бързо до него, не харчим много за такси. Но и шумът никак не е малък. Добрата новина е, че е в рамките на допустимото, уверяват ни експертите.
Един от най-опасните за човешкия слух е авиационния шум. Диана и малката Емили живеят буквално на метри от пистата. Над главите им денонощно прелитат самолети.
„Самолетите кацат постоянно. Ние сме свикнали вече, не ни прави впечатление, просто привикваш”, заявява Диана.
Въведоха нови мерки за намаляване на шума от самолетите край Летище София
„Аз разбирам хората и те са прави. Летище София на практика е в града. Чудо може да стане, ако наистина преместим летището от града, както е много европейски градове”, коментира Георги Пеев, генерален директор на ДП „Ръководство на въздушното движение”.
Всички знаем, че това няма как да се случи, затова в борбата срещу шума се включва РВД.
„Направени са оптимални траектории над града, така че самолетите, които снижават и излитат да го правят с минимална тяга. Използва се цялата дължина на пистата, така че като излитат да бъдат на такава височина, че минимално да ошумяват града”, заяви Пеев.
Ще бъде намален и авиационният шум при спиране на самолетите. Процедурата предвижда след кацане самолетите да не спират чрез използване на максималната обратна тяга на двигателите.
Мерките ще позволят намаляването на шума в кварталите непосредствено до летището - „Христо Ботев”, „Сухата Река” и „Левски.”
8 стационарни и един мобилен терминал измерват шума по трасетата за излитане и кацане около Летище София. Един от тях се намира в двора на училището в село Кривина.
„Регулярно изготвяме тримесечни бюлетини. Основното, което отчитаме, са нивата на шум. Следим 4-ри нива - вечерно, дневно, денонощно и нощно. Последният бюлетин показва, че ние нямаме превишения”, заяви Елена Лакова, ръководител на отдел „Околна среда” на Летище София. „Възприятието на шума е субективен фактор, но именно шумоизмервателните системи са тези, които дават реалното състояние на нещата - под пределните граници са".
И за сравнение - шумът в салона на самолета по време на полет далеч не е по-малък от този, който чуваме на Земята.
За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.