Какво е мнението на експертите?

Министерството на регионалното развитие и благоустройството подготвя въвеждането на нови изисквания, които целят да направят движението по родните пътища по-безопасно. Сред тях е промяна в начина за проектиране на пътищата. Обмисля се обособяването на зони за безопасност. Така, ако автомобил излезе от пътя, той ще влезе в тях, а няма да се удари в дърво, стълб или стена. Обхватът на зоната ще се определя в зависимост от класа на пътя и допустимата максимална скорост на движение за автомобилите. 

България е с най-лоши показатели по брой загинали и ранени на пътя в ЕС

Според новата наредба скоростта, за която ще се проектира път, ще се определя от функциите му и от терена. Така например, ако магистрала минава през равнина, проектната скорост ще бъде 140 км/ч, при хълмист терен - 130 км/ч , а при планински – 120 км/ч. 

В ефира на „Здравей, България” обаче експерти изразиха опасения, че обмисляните промени няма да бъдат достатъчно ефективни. Според председателя на Асоциацията за квалификация на автомобилистите у нас Красимир Георгиев „често се къса нишката между нормативните уредби и реалното им прилагане”. Той разкритикува и идеята за въвеждане на задължително кормуване на полигон като част от курсовете за бъдещи шофьори. Георгиев смята, че това не учи кандидат-водачите как да шофират в реална среда. Освен това, местата на съществувалите някога полигони вече били застроени.

Всички ученици - на изпит по пътна безопасност

Председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров пък призова новото ръководство на регионалното министерство да се погрижи за премахването на „неефективните и остарели знаци в цяла България”.

Това ще отпуши трафика и ще намали предпоставките за катастрофи”, категоричен бе Тодоров.

Целия разговор с експертите гледайте във видеото.

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК. 

 

Редактор: Маргарита Стоянчева