Фирмата, която трябва да се грижи за комплекса, оставила хората месеци наред без електричество
Да имаш апартамент на морето и в него да живее друг. Руснаци заварили хора, настанени в имотите си, които закупили в Равда. Проблемите им не свършват с това. Оплакват се още, че фирмата, която трябва да се грижи за комплекса ги оставила месеци наред без електричество. В същото време, от фирмата са категорични, че собствениците на апартаменти саботират дейността им и не искат да си плащат задължителната такса „поддръжка”.
В хотел Емералд има над 800 частни апартамента, повечето от които са купени от руски граждани. Те казват, че до април миналата година за общите части се грижела фирма Емералд Хоспиталити, на която по договор собствениците трябва да заплащат годишна такса „поддръжка”.
„Фирмата остави ключовете на всички апартаменти в кашони на рецепция и напусна комплекса. След 7 дни, на 7 май, ни спряха тока. Емералд Хоспиталити натрупала дълг от 30 000 лева. 30 000 лева, това е пред ЕВН. На ВиК дългът им беше от 160 000”, коментира Александър Сергеевич.
Тогава започнали проблемите. Освен без ток, живеещите в комплекса останали и без вода. За да излязат от ситуацията, собствениците на апартаменти учредили свое дружество за етажна собственост, а Александър избрали за председател. Събрали 260 000 лева, за да си платят тока и водата. През юни дошли представители на нова фирма, със същото име, която поискала да поеме обслужването на комплекса.
Имотната мафия взе апартамент от дете, наследило имущество за милиони
„Около месец юни, когато се появи Емералд Хоспиталити, това всъщност бе и управляващото дружество, но в нов състав,с нови собственици, започнаха да изнудват хората да им предадат сумите, които са събрали. Започнаха да им спират електричеството, водата. Изнудват ги, защото като цяло всички самостоятелни обекти са с ипотеки и кредитната експозиция е изкупена от Емералд Хоспиталити и те ги изнудват. Ако искате да ви заличим ипотеката ще ни дадете 500 евро и ще отидете при този адвокат”, заяви адвокатът на собствениците Цветомир Милатов.
Собственици се оплакват, че нямат ток и вода месеци наред. Открили отрязан и кабела на СОТ системата си. „Отрязали са кабела .В апартамента няма ток вече 24 дни”, коментира Надежда Алексеевна.
Надежда вече 4 години живее целогодишно в комплекса. Разказва, че нямат никакви задължения към Енерго и Водоснабдителното дружество, но редовно е без ток или вода. „За половин година 15 пъти ни спираха тока - за един ден, за два дни, за седмица, за 10 дни. Отиваме и живеем на хотел, живеем в приятели. Натрупахме огромни сметки, за да живеем в хотели”, каза Надежда Алексеевна. Разказват, че през зимата, докато били в Русия апартаментите им се ползвали без тяхно разрешение от външни лица. „Аз съм писала жалба, че в апартамента ми е имало външни лица, извършвани са и кражби. Вратата е отключвана, тъй като няма разбиване на брава”, коментира Юлия Золоторева.
Собствениците на апартаменти получили и забрана да влизат с личните си автомобили на територията на комплекса. Колата на Галина е от август месец заключена в паркинга и за да се придвижва разказва, че ползва автомобил под наем. „Аз не мога да взема моя автомобил и да изляза с него от паркинга, защото автоматичната врата е затворена с катинар и охраната не допуска никой да излиза или да влиза. А това е обща територия.Т.е. всеки собственик може да си остави колата тук, но сега всички собственици си паркират колите отвън”, коментира Галина Генадиевна.
РАЗСЛЕДВАНЕ НА NOVA: Луксът, в който живеят „ало” измамниците
Собствениците си имат обяснение на този парадокс. „Когато например идват с личния си автомобил на територията, която принадлежи на фирма „Пионерски лагери, туризъм и отдих” те са сложили ключове. Аз мога да ви покажа скица, в която пише, че земята, върху която са построени всички тези сгради, принадлежи на „Ученически отдих и спорт”- ЕАД”, каза един от собствениците Стоян Стефанов.
Представители на собствениците са подавали многобройни сигнали до полиция и прокуратура. Същото твърдят и от фирмата, която трябва да се грижи за комплекса. „Те събират неправомерно пари и не само че събират неправомерно пари, ами тяхната цел основно е да не плащат такса-поддръжка. Използват пропуски в българското законодателство. Това може да се провери и в тази връзка се опитват да саботират нормалната експлоатация и за туристическия сезон 2019 година в комплекса”, заяви Адриан Георгиев - комплексен управител и представител на собственика.
„Това абсолютно не е вярно. Това е твърдение на мениджъра”, коментира Цветомир Милатов- адвокат на собствениците.
Затова сега собствениците подготвят жалби до Районния съд в Несебър. А кога и дали ще се реши проблемът е въпрос на търпение.
Репортер: Цеца Алексова
Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.
Редактор: Росана Манева