На децата до 18-годишна възраст ще се издават паспорти със срок на валидност 5 години

Паспортите на българските граждани ще се издават със срок на валидност 5 или 10 години, съгласно заявения от лицето срок. Това реши парламентът с приемането на второ четене на изменения в Закона за българските лични документи. На децата до 18-годишна възраст ще се издават паспорти със срок на валидност 5 години. 

Министерството на вътрешните работи трябва да създаде организационни условия и да осигури необходимите технически и програмни средства за издаване на паспортите най-късно от 1 януари 2021 г.

Министерският съвет предлага промени в Закона за българските лични документи

При обикновена услуга, лични карти и паспорти ще се издават за 30 дни, при бърза услуга - за 3 работни дни, а при експресна услуга - за 8 работни часа, от приемането на заявлението. 

Въвеждат се и срокове за издаване на документ за самоличност на чужденец, получил убежище, статут на бежанец или хуманитарен статут: при обикновена услуга - до 30 дни, а при бърза услуга - до 10 работни дни.

Предвижда се нова процедура за подаване на заявления за подмяна на документите чрез автоматизираната информационна система за електронни услуги на Министерството на външните работи. Наред с опцията за използване на квалифициран електронен подпис, заявителят ще може да подава заявление в електронен формат и без да използва такъв подпис, като към заявлението приложи копие от валиден документ, чиято подмяна желае.

Новата възможност изисква период на технологична подготовка, затова се предвижда тези изменения да влязат в сила от 1 октомври 2020 г. Когато заявлението за издаване на български личен документ е подадено по електронен път, документът ще се получава лично, след установяване на самоличността на получателя и връщане на документа, чиято подмяна се иска.
Намаляват се сроковете за издаване на български лични документи при подадено заявление в консулски или дипломатически представителства в чужбина.

Новите британски паспорти – вече без обозначението „Европейски съюз”

С измененията се въвежда възможност български личен документ да бъде получен извън страната лично чрез използване на лицензиран доставчик на пощенска или куриерска услуга. 

Новините на NOVA - вече и в Instagram, последвайте ни. За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.

 
Редактор: