Как се обработват и дезинфекцират колетите, преди да стигнат до дома ни?
Ръст на поръчките онлайн. Пандемията с коронавируса пренесе търговията в интернет и повечето световни електронни търговци отчетоха сериозно нарастване на работата през последната седмица.
Едно от големите компании в бранша обяви, че ще наеме 100 000 складови работници разносвачи в съединените щати, за да може да обслужи доставките. През последните дни пратките, които пристигат и тръгват от даден склад, нарастват значително.
Над 35% ръст на онлайн плащанията на местни данъци и такси в София
"Спрямо миналата година по това време работим с над 60 % увеличение на обемите. Миксът от стоки е същият, с изключение на доста по-големи количествата дезинфектанти. Започва подготовката за сезона за земеделците – хората се подготвят със семена, торове. Ние се надяваме работата да продължи да се движи, защото е важно да запазим икономическата стабилност", каза Веселин Стоянов – управител на куриерска фирма.
За да се зареждат хранителни магазини и аптеки, както и да се доставят колети до потребителите по домовете, работата не спира през цялото денонощие. В стремежа си максимално да избегнат контакта помежду си, все повече хора разчитат на куриерите.
"Стоката пристига тук, обработва се и вечерта заминава с нощен транспорт до съответните градове, откъдето ще бъде доставена до крайните потребители. Това е мястото, където се извършва обработката на всички пратки, които превозваме", обясни Стоянов.
Извънредното положение вкара хората в мрежата (ВИДЕО)
За да достига всяка пратка навреме до точното място, са ангажирани всички налични куриери. Всеки от тях е инструктиран как да действа, за да достави колета безопасно.
При затворени магазини – част от търговията също се пренесе в интернет. За разлика от света обаче, у нас засега се отчита ръст само при стоките от първа необходимост – храни, лекарства, дезинфектанти и хранителни добавки. При другите стоки като дрехи, козметика и техника, онлайн търговците отчитат 70-80 % спад в поръчките. Тъй като потребителите у нас харчели парите си първо за най-необходимото по време на криза, обясняват от бранша. А всяка пратка, която е в т.нар. гара разпределителна, преминава през специална обработка.
Amazon наема 100 000 работници
"Пратките, които пристигат в нашия склад, биват обработени от складови служители, след което се дезинфекцират и в последствие се предават към нашите куриери и доставчици. Тази пратка е приета от наш клиент в офиса ни до поискване, след което следва да бъде дезинфекцирана с необходимите препарати и ще бъде разпределена за разнос", обясни Недко Зографов – началник на склад.
Дезинфекцията протича при специални мерки за безопасност на служителите в склада. След като колетите внимателно се дезинфекцират – потеглят към потребителите. Всяка кола също е внимателно обработена, а при доставка куриерите спазват стриктни правила. Според тях така няма никакъв риск за получателите. Все повече от доставките са предварително платени електронно, за да се избегне максимално обмяната на пари, разказват от бранша. Въпреки че са в непрекъснат контакт с хора, засега няма отказали се от работата си куриери.
Още по темата гледайте във видеото.