В столицата скоро ще започнат летните ремонти
В София скоро ще започнат големите летни ремонти. Подготвени са пет сериозни реконструкции, а вече е готов и идейният проект за западната дъга на Околовръстното шосе. Той предвижда да се изминават 60 км без нито един светофар.
След коронакризата градът се връща към нормалния си ритъм, а с него идва време и за летните задръствания заради багери по булевардите. Пет основни ремонта ще затрудняват движението.
„Освен бул. „България”, който се изгражда интензивно, започваме строителни дейности по бул. „Каблешков”. На 15 юни се очаква да стартираме реконструкцията на бул. „Монтевидео”, обясни зам.-кметът по строителството в Столичната община инж. Цветан Божинов.
Аврамова: Сектор строителство е в пълна мобилизация
Очаква се строителството по ул. „Сребърна” да приключи до август. Натоварено ще е и на бул. „Шипнченски проход”
Вече е ясно и как би трябвало да изглежда западната дъга на околовръстното. Последната част от най-важната пътна артерия в София, където в момента задръствания има и в делник, и в празник.
„По този проект се работи вече 30 години. Наистина ще даде едно облекчение на целия трафик”, посочи главният архитект на София Здравко Здравков.
До две седмици представят плана за изграждане на многоетажни паркинги в София
При разрешените 80 километра в час, обиколката на столицата би трябвало да трае около 40 минути. Два тунела, единият, от които ще минава под трамвайна линия, двуетажно кръгово и няколко естакади, разположени на 6,8 километра и път с общо 6 ленти. Планът предвижда още тунел да извежда трафика от околовръстното, идвайки от „Младост” в посока „Княжево“ и Перник.
Княжевци обаче намират пропуски в проекта, защото с разширението на околовръстното ще се разширява и бул. „Цар Борис III”. Не искат и тунел.
По план разширението на булеварда стига до непосредствена близост до самите сгради „Притесненията на хората считам, че са неоснователни, защото ние когато планираме града с трябва да го правим с една доста по-далечна перспектива от 50 до 100 години, за да можем да създаваме безпрепятствено преминаване на всички кръстовища”, коментира Здравков.
Участъкът от околовръстното ще струва 320 млн. лв. по идейни разчети. Разширението от „Младост” до началото на магистрала „Тракия” ще приключи в края на 2021 г.
Абонирайте се БЕЗПЛАТНО за информационния бюлетин на nova.bg ТУК, за да получавате най-важните новини от деня на електронната си поща.
За още новини харесайте и страницата ни във Facebook ТУК.