Кой и как може да кандидатства?
През 2020 г. все повече компании преместиха бизнеса си онлайн. По последни данни 60% от българите предпочитат да пазаруват в интернет. За да подпомогне малкия и среден бизнес, Изпълнитeлнaтa aгeнция зa нacъpчaвaнe нa мaлки и cpeдни пpeдпpиятия щe paздaдe вaучepи нa 130 бългapcки кoмпaнии, с кoитo бeзплaтнo дa cтapтиpaт cвoй oнлaйн мaгaзин. Какви са условията за кандидатстване и какво показват резултатите при онлайн продажбите провери Василена Гръбчева.
Семейството на Оля Aнтонова произвежда вина от плодове. До началото на 2020 г. продукцията им се предлага изцяло във физически магазини.
През първите месеци, в които бяха наложени противоепидемични мерки, затворени останаха магазини и ресторанти. Много производители и търговци се оказаха в задънена улица.
„През април резултатите, които виждах в нашия бизнес, бяха отчайващи. Имахме спад от 230%”, каза Оля Антова.
Тя вижда реклама по телевизията, която дава възможност на бизнеси да кандидатстват за телевизионна реклама. Подава документи и техният бизнес е избран да получи подкрепа.
Тогава Оля се обажда на Евгени и Николай, чиято онлайн платформа дава възможност на малкия и среден бизнес, само с няколко стъпки, да създаде свой онлайн магазин.
„Нашата компания направи една кампания - „Премини през трудности – премини онлайн”. Помогнахме на над 2000 бизнеса, които бяха в затруднение”, каза още Оля.
Достъп до тази платформа напълно безплатно ще имат възможност да получат 130 производители и търговци.
Кандидатите могат да подадат своите документи за участие на сайта на агенцията. За целта трябва да попълнят няколко декларации и да нямат публични задължения.
В момента 15 компании са получили одобрение да създадат безплатно свой онлайн магазин. За да убедят кандидатите да участват, експертите използват данни за големия ръст на онлайн продажбите.
„60% от българите регулярно пазаруват онлайн. Поне един път всеки от нас е правил онлайн покупка”, каза Бойко Таков, представител на Изпълнитeлнaта aгeнция зa нacъpчaвaнe нa мaлĸи и cpeдни пpeдпpиятия.
По последни данни за търговията в България онлайн най-често се купуват модните артикули и аксесоари, следвани от спортните стоки, бебешките и детски артикули и електронните устройства.
Средно между 500 и 1000 лв. е похарчил всеки потребител онлайн през 2020 г. Платформата на Евгени и Николай има 2500 активни потребители търговци, а регистрираните са около 12 000. Ннад 1500 бизнеса са успели да се справят в условията на пандемия, използвайки възможностите на дигиталната среда. Един от търговците е Оля, която смята, че 2020-а е печеливша за семейния бизнес.
Документи за участие в кампанията „Успешни заедно” ще могат да се подават до 1 март 2021 г.
За да научавате първи новините от България и света, изтеглете новото приложение на NOVA - за Android ТУК, iOS (Apple) ТУК и HUAWEI AppGallery ТУК.