Снимка: iStock
Според Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България липсва обективен контрол за отчитане на часовете
Все повече шофьори взимат книжка без нито един час кормуване на магистрала. За това алармираха от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България. Според тях липсва обективен контрол за отчитане на часовете. От автошколите са убедени, че неподготвените водачи са основна причина за черната статистика по пътищата.
Божидар скоро ще навърши 18 години и е твърдо решен да вземе книжка. Зад гърба си има 20 часа кормуване, за първи път шофира на магистрала едва след тях. Заедно със своя инструктор – Данаил установяват, че не всички участници в движението спазват правилата. „Когато шофирането по магистрала придобиваш много по-голяма прецизност“, коментира Божидар.
НОВА АКЦИЯ: Включват всички камери на "Пътна полиция" в битката с джигитите
Според автомобилния инструктор на Божидар шофирането по скоростни пътища ще му помогне да развие по-бързи реакции в градска среда.
В бъдеще се предвижда всеки курсист да шофира на магистрала минимум три часа. „Три часа са от София до Ботевград и обратно. Това е твърде малко“, смята Красимир Георгиев.
Експертите определят този хорариум часове като скромен и предупреждават, че той може да бъде отчетен без да е бил провеждан. „Мога да ви покажа учебен картон на един лист А4, който да го направя днес, но след това мога да го скъсам и да го направя такъв, какъвто би трябвало да бъде“, коментира още Георгиев.
Селфи с инструктора ще доказва, че сме кормували
Порочната практика често се прилагала от нелицензирани автошколи. Надеждата за нейното прекъсване се криела във въвеждането на електронен контрол. „Може да се помисли за някакви дигитални методи. Дори децата ни в днешно време имат дигитален дневник“, казва Диана Русинова.
Електронното отчитане на часове е обсъждан вариант в ресорното министерство, но кога ще бъде въведено - остава неясно.