Разговор с Асен Александров, председател на Сдружението на директорите в средното образование, и психолога Катерина Казашка

Как да говорим за войната в училище? Кой да подготви децата за критични ситуации? Какви са инструкциите към учителите? И има ли нужда от всичко това?

Според образователното министерство експертите в системата и техните квалификации са достатъчни, за да реагират на възникналото напрежение. Според родители и учители обаче е нужна допълнителна подкрепа.

"Направи се изследване как възприемат децата войната. Най-много говорят за тези събития 10, 11, и 12 клас, сред тях е най-голяма тревожността. Общото е, че децата идват с емоциите от вкъщи. Има и дебати, които се водят. Те задават много въпроси, един от тях е какво ще стане, ако бомба падне върху атомна централа, също така въпроси във връзка с бежанците", това каза в "Социална мрежа" по NOVA NEWS Асен Александров, председател на Сдружението на директорите в средното образование и директор на столичното 51 СУ „Елисавета Багряна“.

Според него трябва да се говори по въпроса, и то от човешка гледна точка, войната през емпатията и състраданието към засегнатите.

"Войната през очите на децата зависи от тяхната възраст, малките имат по богата фантазия. В семейството може да има крайни и различни мнуения, но в училище вксичко трябва да се канализира, в училище има единна държавна политика и по такива въпроси като позицията ни за войната", каза и психологът Катерина Казашка.

Специалистът добави, че обсъждането на такъв въпрос или засягането на темата за войната е добре да се случва и в семейството, защото е по-добре информацията да се търси и получава на това ниво, не директно от интернет.

Вижте повече по темата във видеото.

Всички новини от NOVA NEWS гледайте в канала на телевизията във Vbox7.

Редактор: Илиян Ушеров