Кметът Садик Хан обяви увеличена финансова подкрепа за собствениците

След противоречивото разширяване на схемата за пътни такси в Лондон за най-замърсяващите превозни средства, бизнесът в британската столица остава нащрек, въпреки че кметът предлага допълнителни субсидии.

Разширяването на зоната със свръхниски емисии (ULEZ) до цял Лондон, във вторник, предизвика широка обществена реакция. Тъй като британците вече се борят с цените на горивата, изпадайки в криза от високата инфлация и ниския икономически растеж.
Наред с това 1/3 от лондонските фирми са загрижени, че дневната такса от £12,50 (27,40 лв.), която ще се прилага в целия град, ще има отрицателно въздействие върху техните служители, предаде Лондонската търговско-промишлена камара. Около 40% от тези, които се намират в предградията, смятат, че това ще увеличи разходите им.

Ню Йорк се готви да наложи първата такса за задръствания

„Призовахме кмета на Лондон да вземе мерки, за да не бъдат засегнати предприятията, особено малките“, каза Джеймс Уоткинс от промишлената камара пред AFP.

Той добави, че шефовете на фирмите са облекчени, след като кметът Садик Хан обяви увеличена финансова подкрепа за собствениците на по-замърсяващи превозни средства, засегнати от неговото разширяване на зоната. „Важно е, защото фирмите се тревожеха за работниците си“, поясни Уоткинс.

Съгласно новите мерки за подпомагане, собствениците на по-стари бензинови или дизелови микробуси, много от които са самостоятелно заети лица с малък бизнес, могат да получат 7000 паунда (15 985 лв.) възстановяване на разходите, в сравнение с предишните 5000 паунда (11 418 лв.)

ЗА ПЪРВИ ПЪТ: Летящи таксита превземат небето над Париж (ВИДЕО)

Междувременно всеки лондончанин ще има право на безвъзмездни до 2000 паунда (4567 лв.), за да предаде на скрап своето несъответстващо на новите правила превозно средство. 

Редактор: Камена Георгиева
Източник: БГНЕС