Снимка: Георги Димитров, NOVA
Общата стойност на проекта е малко над 122 млн. лв.
Новата трамвайна линия №5 беше официално открита след близо три години ремонт. Подмененият релсов път обхваща разстоянието от обръщалото на "Княжево" до Съдебната палата и площад "Македония". Общата стойност на проекта е малко над 122 милиона лева.
Проектът струва общо 122 млн лева. От тях 90 млн. лв. са безвъзмездни пари от европейски оперативни програми, 15 млн. лв. са от централния бюджет на държавата, 16 млн. лв. от бюджета на Столична община. Ремонтът на линията от Съдебна палата до Княжево пък излезе над 40 милиона, заради забавяне на изпълнителя беше наложена глоба от 900 000 лв. Още 40 милиона бяха дадени за 13 нови мотриси, цената на един от новите трамваи надхвърля 3 милиона лева.
Кога трамвай 5 отново ще се движи до „Княжево” в София
След двугодишен ремонт и множество спънки от Столичната община обявиха, че железопътното трасе на трамвай №5 вече е пуснато от Съдебната палата до обръщалото в "Княжево".
"Изцяло обновено е трамвайното трасе, контактната мрежа, пътните настилки и тротоарите", заяви Десислава Христова.
Ремонтът струва над 40 млн. лева и започна през април 2021 г. След година и половина забавяне тръгна частично през декември 2022 г. Тогава от общината отчетоха 90 дни закъснение на строителството, заради което изпълнителят трябваше да бъде глобен с около 900 000 лева. Ремонтът е част от мащабен проект за над 122 млн.
13 нови мотриси ще се движат по обновената трамвайна линия, те са на обща стойност 44 милиона лева. Все още обаче други линни, като например №11, очакват обновление на подвижната композиция.
"Един трамвай, в момента цената му е 3-4 милиона. Скъпи са много и търсим възможности по оперативните програми това да се случи. Не знам кога ще можем да ги обновим всички", посочи Огнян Пранджев.
Въпреки дългото чакане и неудобството от по-бавното движение на вече закритата автобусна линия №5, столичани са доволни, че вече ще ползват трамвай.
"Аз пътувам от "Зона Б5" до Владая и много се измъчихме с това дълго чакане на новия трамвай", каза жена.
"Едно е автобус, а друго е трамвай. Все пак трамваят час пик не го плаща", добави мъж.