Това сочат данните на Държавната агенция за закрила на детето

През изминалата 2023 г. обажданията на Националната телефонна линия за деца с номер 116 111 на Държавната агенция за закрила на детето са били 25 709. От тях 7849 са били за консултации за оказване на подкрепа. 

Подадените сигнали за дете в риск са 1191, от тях 742 са за насилие над дете. През изминалата година има увеличение на сигналите, подадени от телефон 112. От учебни заведения са получени 23, а 20 са от медицински лица.

Борбата с насилието над деца: Има ли пропуск в работата на институциите

Наблюдава се тенденция повече от сигналите да се подават през летните месеци, като често причината е свързана с нарушени права на деца, свързани с неспазване на съдебни решения с определен режим на виждане от единия от родителите. Основна тема, по която родителите търсят съвет от консултантите, е как да постъпят в определена ситуация, свързана със семейни проблеми и взаимоотношения между разделените родители.

Как да общуват помежду си, както и с възрастните, е сред най-честите теми, по които децата търсят консултантите на линията. През 2023 г. тези между 14 и 16 години най-често са търсили съвет, консултация и подкрепа. Цифрите показват още, че момчетата се обаждат по-често.

5-годишното момченце от Пловдив се възстановява след операцията

Националната телефонна линия за деца на Държавната агенция за закрила на детето работи денонощно, седем дни в седмицата, напълно безплатно и анонимно. През 2023 година ДАЗД стартира и чат приложение за разговор и консултация с деца към НТЛД всеки вторник и четвъртък от 14:00 до 16:00 часа. В този интервал експерти са на разположение, за да отговорят на въпросите на децата. Чатът е достъпен за всяко дете през официалната интернет страница на Националната телефонна линия за деца на ДАЗД – 116111.bg.

Както и при обаждане на Националната телефонна линия за деца, така и при свързване в чат приложението, разговорът е анонимен и напълно безплатен.

Редактор: Катя Димитрова