Компанията стартира бизнес инструмент, за да подобри клиентското преживяване

Rakuten Viber - водещата платформа за разговори и съобщения в страната, обявява глобалното стартиране на „Бизнес обаждания”. Това е опция, предназначена да подобри комуникацията между брандовете и техните клиенти в приложението.

Компаниите могат да създадат нов комуникационен канал, позволявайки на клиентите да правят безплатни международни разговори до техните стационарни номера директно през платформата – уникална услуга в сферата на комуникационните приложения.

Новото предложение е мощен инструмент за бизнеси от различните индустрии и е особено ценно за фирми, които оперират с колцентрове. Обажданията в приложението могат да са от различно естество, като помощ при запитвания за продукти, проследяване на поръчки и следпродажбено обслужване в сектора на търговията на дребно и доставките. Банките могат да отговарят на запитвания по сметки, да насрочват срещи, да управляват транзакции, да предлагат финансови съвети и поддръжка, докато аптеките могат да помогнат с информация за рецепти, да споделят информация за графици на клонове и да предоставят консултации относно лекарствени продукти.

Проучванията сочат, че 91% от потребителите предпочитат брандове, които предлагат опция за обаждане или съобщение. В комбинация с услугата „Бизнес съобщения”, новата функционалност „Бизнес обаждания” подобрява и допълва текущия комуникационен пакет с услуги за бизнеса, предоставяни от Rakuten Viber. Така платформата предлага на потребителите свободата да избират предпочитания от тях метод за комуникация с даден бранд, независимо дали е с обаждане, или съобщение.

Опцията за обаждане до бизнеси позволява на потребителите да извършват разговори безпроблемно в рамките на Viber, премахвайки необходимостта от използване на други приложения. Това отваря допълнителни възможности за продажби на продукти по време на разговори и улеснява моменталната обработка на заявки. В резултат на това намаляват оплакванията от клиенти и репутацията на бранда се подобрява. Ранно регистрираните компании имат възможност да създадат публични бизнес профили с вграден бутон „Бизнес обаждания” или да добавят опцията към съществуващите им профили в приложението, което позволява на клиентите лесно да откриват и да се обаждат на дадената компания. Потребителите могат също така да стартират обаждане с бизнес директно от чат – например, да се свържат с куриер, за да пренасочат доставка след получаване на известие. Брандовете могат да включат линк за обаждане във Viber на своите уебсайтове, което още повече да улесни клиентите да се свързват с тях.

Всички бизнес разговори ще бъдат безплатни за клиентите, независимо от местоположението им. Това е особено полезно за обслужване на клиенти, обаждащи се от чужбина, като например чуждестранен турист, търсещ информация за своята резервация, или клиент на местна банка, който има проблеми с кредитната си карта в чужбина. Услугата позволява да се подсили глобалната достъпност на бранда, да се подобри кризисният мениджмънт и да се установи конкурентно предимство чрез предоставяне на безплатни обаждания за поддръжка за клиенти от всяка точка на света. Бизнесите могат или да изберат конкретен номер за Rakuten Viber, или да продължат да използват своя досегашен колцентър номер.

„Rakuten Viber е първото приложение за комуникация, което предложи бизнес съобщения преди девет години, променяйки начина, по който бизнесът се свързва с клиентите си. Оттогава разработваме стабилна екосистема за бизнес съобщения и сега правим значителна крачка напред, като въвеждаме бизнес разговори в приложението - уникално за пазара предложение“, казва Кристина Констандаке, главен директор по приходите в Rakuten Viber. „Да сме суперприложение означава да предоставяме на нашите потребители голям набор от услуги с добавена стойност, отговарящи на ежедневните им нужди и същевременно да предлагаме на брандовете повече възможности да се свързват със своите клиенти. Това нововъведение бележи следващата стъпка от нашето глобално позициониране като суперприложение”, допълва тя.

Viber „Бизнес обаждания” вече е достъпна за глобална интеграция. За да използват опцията, брандовете могат да се обърнат към официалните партньори на Rakuten Viber или да се
свържат с екипа на Rakuten Viber и научат как да започнат. Повече за „Бизнес обаждания” вижте ТУК

Редактор: Калина Петкова