С близо 6% са поскъпнали продуктите от потребителската кошница, твърдят от КНСБ

Близо 6% скок в цените на основните храни, които са част от т.нар. потребителска кошница, отчитат от КНСБ. Междувременно продължават опитите на държавата да се бори с инфлацията чрез кампанията „Достъпно за вас”, която цели търговски вериги да предлагат продукти на по-ниски цени.

КНСБ: Издръжката на човек в България продължава да расте

Близо три месеца след началото на „Достъпно за вас” от Министерството на икономиката отчитат най-чувствително намаление при цените на 12 от основните хранителни продукти. Идеята на държавата е магазините да предлагат поне 16 от 50 стоки на възможно най-ниска цена. Веригите сами определят кои да бъдат те.

„Мярката изпълнява своите задачи и цели. Най-важното условие е да се запазва качеството на продукта, тоест не се допускат заместващи продукти”, подчерта председателят на Държавната комисия по стоковите борси и тържищата Владимир Иванов.

В над 400 магазина: Храни с до 40% по-ниска цена по програмата „Достъпно за вас“

За потребителите най-сигурният начин за пестене на пари остават промоциите.

„Като всички баби гледам къде има промоции. Просто следя цените в магазините, обикалям и тогава пазарувам”, признава Митка Иванова.

„Аз не купувам кашкавал - много е скъп. Гледах едно парченце и се отказах. Месото е малко по-евтино - достъпно за пенсионери, но млякото е много скъпо”, оплака се Цветана Коцева.

Ако в магазин, който участва в инициативата, има по-малко от 16 намалени продукта или липсват обозначителни табели, можем да подадем сигнал на сайта на кампанията.

Стажант-репортер: Стефан Стефанов

Редактор: Калина Петкова