Снимка: NOVA
Работи се по три версии
Машинистите на двата влака, които се сблъскаха челно край София, не са имали време за реакция и ударът е бил неизбежен. Това коментира пред NOVA ръководителят на Националния борд за разследване на инциденти в жп транспорта Бойчо Скробански. Бордът извършва паралелно независимо разследване за нарушения на правилата за безопасност и управление на влаковото движение, като се работи по три версии.
Транспортният министър прие оставките на шефовете на НКЖИ и "БДЖ - Товарни превози"
„Първата е системата за управление на влаковото движение. Втората е системите за обективен контрол, които са в паралел. И третата е системата, която включва човешкия фактор - персонала в двете предприятия и НКЖИ. Към момента двете системи се изключват, тъй като при извършените огледи на място се установи, че към датата и момента на произшествие те са работили. Причините трябва да се търсят в субективния фактор - персонала на предприятията и НКЖИ”, уточни Скробански.
Редактор: Георги Генов