"Наричат Мирински „гара-разпределителна” на всички обществени поръчки в сферата на пътищата, ВиК сектора и влаковете", каза още той

Андрей Цеков е получил закана, че ако продължава да се споменава името на Иван Мирински, ще има проблеми. Ето защо искам да обърна специално внимание на това кой е Мирински. Той започва като сливенска фирма, бързо прави стотици милиони в правителствата на Борисов. Наричат го „гара-разпределителна” на всички обществени поръчки в сферата на пътищата, ВиК сектора и влаковете. Това заяви съпредседателят на "Продължаваме промяната" Кирил Петков в кулоарите на Народното събрание.

"Всяка една от тези фирми взима заем от Българската банка за развитие – 50 милиона с обезпечение 5 милиона. Наричат го „архитекта на Южен поток”. Много пъти ходи до Москва. Когато идва нашето правителство, го паркират в Дубай, защото знаят, че той не може да прави нищо с нас, че не се занимаваме с хора като него. Сега се връща”, допълни Петков.

Задочен скандал между Пеевски и Цеков за управлението на Регионалното министерство

Съпредседателят на ПП каза още, че Мирински е анализиран от европрокуратурата и държавния департамент по сигнали за корупция. „Това е Петьо Еврото на строителния сектор”, заяви той.

Петков обясни още, че информацията, която има от Андрей Цеков е, че при него е отишъл човек, който му е заявил, че ако продължат да говорят за Иван Мирински „и да го осветляват този кардинал, ще имат големи проблеми”.

Пеевски: Андрей Цеков сам ме търсеше за срещи в кабинета ми

СМС-ите между Андрей Цеков и Делян Пеевски

„Пеевски е звънял, писал на всички, защото е депутат Пеевски. Той е звънял на всички министри. Винаги е идвало от него. И понеже е депутат, е получавал отговор. Но никога не е успял да прекара схема през нас”, заяви още Петков.

Искането за оставка на шефа на АПИ

Петков коментира и искането на ПП-ДБ за оставка на шефа на АПИ, след което е бил отстранен директор на дирекция. По негови думи това „не върши никаква фундаментална работа”, тъй като има „сиви кардинали, които координират обществените поръчки не на база цена и качество, а на база това кой кого познава” и поради тази причина ставали инцидентите и трагедиите по пътищата.

Редактор: Цветина Петрова