Снимка: iStock, илюстративна
Темата коментират Аниния Ненкова и Богомил Николов
Ограничения в обезщетенията за пътниците, опростени процедури на летищата, които ще улеснят оперативната работа, но ще намалят сигурността за пасажерите. Освен това ще има разширени възможности за нарушения от страна на компаниите, както и по-ниски глоби от досега съществуващите компенсации.
„Когато полетът закъснее над 3 часа, пътниците имат право на обезщетение, както и при отменен и отказан достъп до борда. В момента се гласуват промени, при които закъснението от 3 часа да бъдат сменени на 5 часа. Това доста би ощетило пътниците, тъй като най-честите закъснения на полетите са между 2 и 4 часа. Поне 85% от пътниците ще загубят правото си на обезщетение”, коментира адв. Аниния Ненкова в студиото на предаването „Социална мрежа” по NOVA NEWS.
ЕК предлага нови правила при полетите
Според Богомил Николов от Асоциация „Активни потребители” идеята на обезщетенията при закъснения на полети е да изпълнява превантивна функция, а не да направи някого малко по-заможен. „Идеята е била авиокомпаниите да направят така че да избегнат закъсненията. Ефектът от този регламент е изиграл положителна роля във времето”, обясни той.
Целия разговор гледайте във видеото.
Редактор: Виктория Гетова