Снимка: БГНЕС
„Мерките за справяне с пътните произшествия най-често са насочени към наказанията на извършителите”, смята той
Самият факт, че на пътя, където загина Сияна, стават толкова катастрофи една след друга и обикновено с камиони - сочи, че явно има проблем с отсечката. Това каза адвокат Илия Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи в Обедния информационен блок на NOVA NEWS. По думите му единствено поставянето на знаци за намаляване на скоростта и за концентрация на произшествия трудно ще разреши проблема с пътния травматизъм в района.
„Необходимо е тежкият трафик да бъде изведен от населените места. Там, където е възможно това да се случва по магистрали, а където не е - да се направят обходи на населените места. Така е в Европа. Международни коридори с тежки камиони да преминават през десетки села - това е просто недопустимо”, посочи Тодоров.
Бащата на Сияна: Системата за пътна безопасност не работи, трябва да има оставки
Според юриста част от проблема с пътната безопасност се корени и в състоянието на пътните и обезопасителните съоръжения. По думите му най-често мерките за справяне с пътните произшествия са насочени към наказанията на извършителите.
„Трябва национална политика и планирано развитие на пътната безопасност, включително превенцията, на която, за съжаление, не се обръща особено внимание. Когато нещо разтърси обществото, обикновено като най-лесен вариант се обръща внимание на размера на наказанията - най-вече на годините затвор за дадено престъпление”, смята Тодоров.
Редактор: Станимира ШиковаПоследвайте ни