Снимка: БГНЕС
Коментар на експерти
С новите промени в Закона за движение по пътищата възникнаха въпроси и критики – дори в пленарна зала. Текстовете предвиждат по-високи глоби при нарушения, а в населените места се въвеждат зони с ограничение на скоростта от 20 и 30 км в час. Засичането на средна скорост от камерите на тол управлението също беше сред основните контрапунктове.
НС прие окончателно промените в Закона за движение по пътищата
Колко бързо и безопасно всъщност ще може да се пътува по българските пътища?
„На АМ „Тракия” от София до Бургас се предвижда също да има 20 участъка, в които да се замерва средната скорост. По останалите аутобани ще има 15 такива. Те няма да са обозначени предварително”, обясни председателят на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров в ефира на предаването "Твоят ден" по NOVA NEWS. Тодоров беше категоричен - промените са в полза на всички участници в движението.
Той посочи още, че резултатите ще се усетят от нарушителите съвсем скоро.
"Преди, при поставяне на камера на "Пътна полиция" на даден участък, тя трябваше да се обозначи. Идеята е това да спре, защото, в крайна сметка, разрешената скорост на магистралите е 140 км/ч. Това е напълно достатъчно за спокойно движение", каза още Тодоров.
Измерването ще става по следния начин: минавайки през първата рамка, на която е поставена камерата в дадения участък, се регистрира и номерът на колата. Няколко километра след това автомобилът отново се засича, като се проверява в колко часа е преминал. Измерената скорост не трябва да надвишава 149 км/ч.
„Законът е, за да се спазва от всички. Да, има хора, които искат да стигнат от точка А до точка Б с три или пет минути по-бързо, но не бива затова да рискуват безопасността на всички останали на пътя”, посочи Ивайло Славков от Съюза на българските автомобилисти. Според експерта честите изменения в разрешената скорост не засягат всички магистрали и пътни участъци.
"140 км/ч е ограничението само в някои участъци. Надяваме се системата да сработи - трябва да има координация, за да може да се осъществи качествен контрол на движението", напомни Славков.
Целия разговор вижте във видеото.
Редактор: Цветисиана КостоваПоследвайте ни