Жители на „Хаджи Димитър“ и „Сухата река“ образуваха жива верига и затвориха цялото кръстовище при мост „Чавдар“

Още протести в София заради реформата при паркирането. Около 12 часа на обяд в събота недоволството си изразяват жителите на кварталите „Хаджи Димитър“ и „Сухата река“.

Протестиращите образуваха жива верига и затвориха цялото кръстовище преди моста „Чавдар“ – бул. „Владимир Вазов“, ул. „Ильо Войвода“ и ул. „Черковна“.

протестСнимка: Петър Антонов, NOVA

С действията си жителите на двата района заявяват категорично несъгласие с планираното въвеждане на зелена зона за платено паркиране, преди да бъдат осигурени достатъчно паркоместа и реални решения за паркиране. Хората подчертават, че проблемът се задълбочава от разбити улици и липса на улично осветление.

Терзиев: Предложението е 5 лева на час за паркиране в „червена зона”

Основното искане на протестиращите е зелена зона да не бъде въвеждана, докато не се ремонтират улиците, на които паркират ежедневно, и не се изградят нови паркоместа. Настоява се и за обществено обсъждане и независима оценка на капацитета за улично паркиране.

Недоволна, но с балон в ръка на протеста е Мира. Тя се обявява против въвеждането на зелената зона, тъй като в района няма достатъчно паркоместа.

„За да си вземеш гараж или паркомясто, цената е колкото една гарсониера. Вместо да се прави зона, първо трябва да се изградят нови паркинги. Едва тогава може да се мисли за някакъв данък – но не 200 евро, не и 100 евро“, каза тя.

Заради недостига на места на малък паркинг пред блока паркират автомобили от още пет съседни кооперации, разказва Галина.

„И всяка сутрин някой осъмва с надрани коли, капаци, изкъртени чистачки. Това е ежедневно. Кой чупи чистачки – шофьори или пешеходци? – Всички“, обобщава тя.

Около час след началото на блокадата при протестиращите пристигна председателят на Общинския съвет Цветомир Петров. Той обясни, че 50% от таксите и глобите за паркиране ще се връщат в района, от който са събрани. По думите му обаче „Подуяне“ не е готово за въвеждане на зоната заради множеството кални точки.

„Ще работя активно, за да превърнем възможно най-бързо повече кални точки в нормални места за паркиране. Как става това? Чрез включването им в капиталовата програма и приоритизирането им още в началото на следващата година“, посочи Петров.

протестСнимка: Петър Антонов, NOVA

От район „Подуяне“ вече представиха мащабна програма за изграждане на локални паркинги в междублокови пространства, която предвижда над 600 нови, уредени паркоместа. Паралелно с това районът развива мрежа от буферни паркинги около бъдещите метростанции.

В ефира на „Събуди се“ кметът на София Васил Терзиев подкрепи предложената реформа с мотива, че целта е всеки да може да намери паркомясто в центъра за под 10 минути.

„Не искам да има зона. Това е краен квартал на София, няма никаква логика да има зона. Искат едни пари от нас, които защо трябва да даваме? Какво се е променило? Толкова години не е имало зона и не е имало проблем с паркирането тук“, заяви Михаил, който един от протестиращите.

протестСнимка: Петър Антонов, NOVA

„Не съм съгласен София да бъде превърната в платен паркинг. Смятам, че това няма да реши проблема с паркирането, а ще напълни общината с още пари, които няма да бъдат изразходвани правилно“, посочи Стайко – друг протестиращ.

Двойно по-високи цени за паркиране: Ще има ли повече свободни места в София?

„Това е реформа, която чака от много години и е изключително нужна – за да се въведе ред, да се облекчи натискът върху зоните, където вече има платено паркиране, и да има допълнителен ресурс за инвестиции в градската среда. Дали е идеално решение? Не. Никога не съм твърдял, че може да има идеално решение. Но за мен това е огромна крачка в правилната посока“, подчерта кметът на София Васил Терзиев.

tracking tracking tracking tracking tracking tracking tracking