74 са жалбите, постъпили в Комисията за финансов надзор...

 

Драстични нарушения при застраховките „живот\" у нас. Застрахователни компании не информират клиентите си за всички детайли по договорите.

 

Най-честите нарушения, постъпили в комисията за финансов надзор, са свързани с финансови услуги, в чийто пакет влиза и полицата живот. Такива са например издаването на кредитни карти или тегленето на заеми, каквито повечето от нас имат. 

 

74 са жалбите, постъпили в Комисията за финансов надзор за първите 9 месеца на годината. Най-драстичният случай – клиент на банка получава кредитна карта, която се издава в пакет със застраховка „живот\". В клаузите обаче било посочено, че полицата важи при настъпване на застрахователно събитие след 100 километра от София. С клиента се случил инцидент, но на разстояние по-малко от въпросното, а компанията отказала да изплати дължимото.

 

Честа практика е при отпускане на кредит, банката да поставя условие за сключване на застраховка в конкретна компания. Важно е да знаете, че може да откажете полицата, но рискувате да не усвоите заема. За да не може да избирате, част от банките у нас включват животозастраховането в различни видове пакети. Така, според експертите се нарушава доброволността в застраховането.

 

Друго масово нарушение. При инцидент животозастрахователни компании признават документи за здравословното състояние на клиента единствено от медицински заведения, изрично изброени от застрахователя.

 

Освен рискът да не пропуснете някоя от уловките, докато четете договора на крак, от личната си застраховка живот може да ползвате данъчни облекчения.

 

До одобряване на новите поправки в Кодекса за застраховането четете внимателно договора към полицата преди да го подпишете. Уточнявайте детайлите или се консултирайте със специалист, защото при наличие на подпис под условията на застраховката Живот, последствията са за ваша сметка.