При преобръщането на плавателния съд загинаха 11 души...
Капитанът на \"Коста Конкордия\" призна, че е направил грешка с навигацията. Пред съдия Франческо Скетино е заявил, че наистина е приближил лайнера твърде много до остров Джилио, а след това е дал команда за завой твърде късно. При преобръщането на плавателния съд загинаха 11 души, а повече от 20 все още се водят за безследно изчезнали.
Италианските медии разпространиха запис на разпитите на капитана. Пред следователите той казва, че маршрутът на кораба е бил решен след напускане на пристанището край Рим.
Тогава Скетино решил да се приближи до Джилио, за да поздрави бивш капитан на Коста Конкордия, който живеел на острова.
\"Водех кораба на око, защото знаех дълбочината в района. Правил съм тази маневра три или четири пъти\", казал капитана. Той допълнил, че този път е дал команда за отдалечаване от острова твърде късно, заради което лайнерът е заседнал в твърди плитки води.
Адвокатът на Скетино пък допълни, че клиентът му е спасил стотици човешки животи, защото наредил друга маневра след удара в скалите. Фирмата-собственик на \"Коста Конкордия\" обяви, че не е разрешавала промяна на маршрута.
Междувременно издирването на безследно изчезнали пътници беше прекратено, тъй като има огромен риск корабът да потъне. Очаква се в района да пристигне холандски екип, който ще изпомпа 2300 тона гориво от 17-тте резервоара на плавателния съд. Това ще отнеме най-малко 10 дни, съобщи италианският министър на околната среда.
Той обяви, че правителството планира да обяви извънредна ситуация, за да бъдат отпуснати допълнителни средства за избягване на екологична катастрофа.