Очаква се това да създаде проблеми на пътуващите към морето

Ремонтите на трите моста на магистралите „Тракия” и „Хемус” започват през юни. Това означава, че от началото на ремонта, в следващата година и половина, ще можем да ползваме само едното платно на магистралите в района на ремонта. 

 

Това ще създаде доста проблеми, особено в летния сезон, когато много хора пътуват от и към морето. Според пътната агенция обаче, ремонтите не бива да се отлагат. Причината за забавянето  е, че трите договора минават по Закона за обществените поръчки (ЗОП), а на по пряко договаряне.

 

Виадуктите, които ще бъдат ремонтирани, са тези на 61 и 67 километър на „Тракия” и моста „Бебреш” на „Хемус”. Това ще струва над 20 милиона лева. „Бебреш” се издига на 123 метра височина и е сред ветераните у нас – почти 30 годишен.

 

Хората, които планират пътуване по двете магистрали, трябва да знаят, че по време на ремонта ще бъде доста натоварено.

 

Според експертите от пътната агенция трите виадукта определено са болни и имат нужда от лечение. Те обаче не са опасни за пътниците.

 

Най-зле е положението с виадукта при 67 километър на „Тракия” – там има разрушения на бетоновото покритие, оголване на носещите греди, което означава, че е нужно незабавно да се вземат мерки.

 

Ремонтите ще отнемат около 18 месеца, но с почивки, тъй като през зимата няма да може да се работи.

 

Логично най-сериозни ще са проблемите в летния сезон, когато се отправяме към морето или обратно. Отсега е ясно, че тежкотоварните автомобили ще бъдат отбивани по обходен маршрут и няма да могат да ползват Автомагистрала Тракия при моста на 67 километър.

 

Леките автомобили и автобусите ще продължат да се движат, но ще ползват само едното платно и реално движението ще бъде двупосочно. Очаква се камионите да започнат да ползват вече отремонтираното едно платно на виадукта в началото на зимния сезон

 

При моста на 61-ви километър на „Тракия” и „Бебреш” на „Хемус” цялото движение и на леки и на тежкотоварни автомобили ще става само в едното платно, докато другото се ремонтира.  Ще се следи обаче внимателно колко се натоварват съоръженията. Ако се окаже, че вибрациите са твърде силни и тук може да се спре движението на камиони.