Лентата прерязаха държавният глава и регионалният министър

След 40 години строителство, със скорост 10 километра на година, магистрала "Тракия" най- накрая е завършена. Последният участък от пътен възел „Зимница” до Карнобат, беше открит на официална церемония. Лентата прерязаха президентът Росен Плевнелиев и регионалният министър Десислава Терзиева, а първата цяла българска магистрала осветиха двама митрополити – сливенският Иоаникий и старозагорският Галактион.   

 

Присъстваха още областните управители на Ямбол и на Бургас Николай Пенев и Павел Маринов, както и кметове на общини, през които преминава новооткритата отсечка. На откриването не дойде премиерът Пламен Орешарски, нямаше го и бившият министър-председател Бойко Борисов. Не присъства и нито един от бившите министри, отговаряли за строителството на АМ "Тракия", въпреки че бяха поканени.

 

Лот 4 е с обща дължина от малко над 49 км, първите 15 от които бяха пуснати в експлоатация през август 2012 г. Откритият днес участък е с дължина 34 км.

 

Откриването на ”Тракия”Проектът за довършване на магистралния път беше съфинансиран от Кохезионния фонд на Европейския съюз и държавния бюджет чрез Оперативна програма „Транспорт“. Трите лота, доизградени през последните години, са с дължина 115 км и струваха близо 700 млн. лева, от тях около 190 млн. от бюджета, а останалите - европейска помощ.

 

Проблемът на новото трасе е липсата на сервизни обекти - бензиностанции с тоалетни и обекти за почивка. Засега са планирани 44 химически тоалетни, за които е обявена обществена поръчка.

 

„На отбивките сме поставили табели с указателни знаци с най-близката бензиностанция, като е указана, разбира се и дистанцията дотам”, каза председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров. Той уточни, че са издадени 10 разрешения за свързване на обекти към автомагистралата. С други думи - инвеститорски интерес има.

 

Новият аутобан ще поеме автомобилния трафик, но автобусите ще продължат да се движат по стария маршрут. Това заявиха от Националното сдружение на автобусните превозвачи. Всяка компания има одобрени маршрути и спирки, които на този етап няма да се променят.

 

Откриването на новата отсечка все пак ще облекчи автобусите, тъй като колите и камионите ще освободят стария път. Другата главна причина автобусите да запазят старите си маршрути е липсата на места за почивка по аутобана. От сдружението уточниха, че не е изключено някои директни линии от София към Черноморието все пак да се пренасочат по магистралата.