При над 80 % от обектите са констатирани дефекти, заяви регионалният министър

18 милиона лева по-скъпо от договореното е струвало завършването на магистрала „Тракия”. Повече от предвиденото е платила държавата и за строителството на магистрала „Люлин”, съобщи регионалният министър Десислава Терзиева. Тя упрекна за това предишните управляващи. 

 

Освен скъпо, част от построеното било и некачествено. Според анализ, направен от Агенция „Пътна инфраструктура”, десетки от новоремонтираните пътища вече имат дефекти. Точният списък ще е готов до две седмици. 

 

До края на годината пък ще са проверени и отсечките, ремонтирани и изграждани със средства по Оперативна програма „Транспорт” – като участъци от „Тракия”, „Струма”, както и гара Яна. Обвиненията са за лошо строителство и проектиране, некачествени материали и слаб надзор.

 

Досега експертите на агенцията са проверили над 60 отсечки и съоръжения, ремонтирани със средства по програма „Регионално развитие”. 

 

„При над 80 % от обектите са констатирани дефекти – отваряне на фуга, пукнатини, изтрита пътна маркировка”, заяви регионалният министър.

 

Сред най-сериозни били дефектите на мостовете на магистрала „Люлин”. Анализът показвал, че заради лошо проектиране съоръженията се рушат и застрашават преминаващите автомобили.

 

Бившият регионален министър Лиляна Павлова отхвърли обвиненията и заяви, че промените в тунелите например са правени до юни 2009 година.

 

Само за два от тунелите, при които има пукнатини, се очаква пътната агенция да инвестира в ремонти над 200 000 лева до края на годината. За да не се повтарят подобни дефекти, министерството променя схемата за избор на изпълнител и основен критерий вече няма да е най-ниската оферта. 

 

Амбициите на строителното министерство са да започне ремонт и на второкласните и третокласните пътища в страната. Анализът на експертите показва, че повече от една трета от тях са в окаяно състояние. 

 

„Да свърши поне една от работите, с които се е заела от А до Я, защото няма принос за нито една от лентите, която е прерязала”, заяви още Лиляна Павлова.

 

„Лентите ги режа, защото сега аз съм министър. Някой друг може да реже лентите на наши магистрали. Не политикът, а данъкоплатецът държи парите за тези обекти”, отговори Десислава Терзиева.

 

Ремонт и строителство на над 1100 километра на стойност над милиард и половина евро. Това е задачата на регионалното министерство оттук нататък. Сред приоритетните проекти са „Струма”, „Тракия” и „Хемус”, а както вече стана ясно и по-малките пътища в страната. 

 

Агенция „Пътна инфраструктура” вече започна подготовка на пътищата и за зимния сезон. Тя ще струва 3 милиона и половина лева.