Снимка: архив БГНЕС
Тази година общият оборот на големите търговски вериги за седмицата около Рождество Христово е 700 млн. лев
Между 21 и 27 декември общата сума, оставена в магазините у нас, е около 700 милиона лева, което прави по 100 милиона дневно, показват изчисления по предварителните данни от големите вериги у нас. Това е почти колкото миналата година, но по-малко от предкризисната 2008 година, когато харчовете са стигнали 800 млн. лв., предаде БГНЕС, като се позовава на информация от вестник "24 часа".
В последните 2 гогини наблюдаваме тенденцията купувачите да организират много планово пазаруването си за празниците, коментира пред изданието представител на голяма верига магазини.
Българинът вече по-отрано купувал необходимите му продукти за Коледа, всеки според доходите си. През 2011 г. пикът в покупките беше точно преди Коледа, но сега хората активно пазаруваха за празниците още от началото на декември.
И от другите големи търговски вериги потвърдиха, че е имало интензивно пазаруване в седмицата около Коледа, но количествата храна са колкото миналата година. Заради отчетената дефлация и намаление на цените на някои основни храни дори било възможно оборотите да са малко под миналогодишните.
Колко точно са обаче, е още много рано да се каже. Едва след 15 януари се получавали първите обобщени финансови резултати за декември от всички филиали. Повечето българи са заложили отново на по-евтините собствени марки на веригите. Най-търсени са били млечните и месни продукти - кашкавал, сирене, луканки, колбаси. С добри ръстове са продажбите и на марков алкохол. Очаква се разходите за храна по Коледа да са минали 300 млн. лв.