Късо съединение и техническа неизправност най-често причиняват инцидентите

Пожар и задръстване бяха предизвикани от газова уредба на кола. Инцидентът стана тази сутрин на „Цариградско шосе” в София в посока Пловдив. Причината за пожара е късо съединение в газовата уредба. Няма жертви и ранени, но случаят за пореден път повдига въпроса, доколко изправни са газовите уредби на колите у нас.

 

На първи място отговорността за изправността на газовата уредба е на всеки един водач. Оказва се , че повечето газови уредби са поставени преди 10-15 години, а собствениците им безотговорно ги поправят сами, пред блока. Какви са най-честите причини за инциденти и как държавата осъществява контрол?

 

Остарял автопарк, нередовни прегледи и по стара българска традиция – „поправи си сам”. Така автомонтьорите описват картинката по родните шосета и прогнозират бум на инциденти с газови бутилки.

 

Според статистиката най-честите причини за стотиците инциденти с газови уредби са късо съединение и техническа неизправност. Най-безотговорни според автомонтьорите, са таксиметровите шофьори.

 

Дали е изправна газовата уредба, трябва да проверят пунктовете за технически прегледи. Прегледът се състои в това да се провери дали има изпускане на газ, здраво ли са залепени елементите, трият ли се кабелите.

 

Дали техническите пунктове са стриктни пък следи транспортно министерство. Оттам правят изненадващи проверки и досега са написали 60 акта за нарушение от общо 300 проверени пункта. Нито едно нарушение не е свързано с газова уредба.

 

Друг проблем според автомонтьорите са ниските заплати в бранша. Заради това според специалистите в много сервизи се наемат необразовани кадри, които също поставят и ремонтират газовите уредби през пръсти.