В момента това е разрешено само на водачите на градския транспорт и на маршрутките

 

Такситата тръгват и по бус лентите, но само ако возят пътници. Идеята на новите депутати е придвижването в големите градове да стане по-бързо, а трафикът да се отпуши. С аргумента, че това ще затрудни движението на градския транспорт предложението не успя да мине при предишното си гласуване от депутатите в 41-то Народно събрание. 

 

Сега предложението отново е на масата, а целта на промяната е да улесни предвижването с такси и пътниците по-лесно да преодоляват задръстванията и да стигат до там, за където са тръгнали. Тепърва обаче идеята ще се обсъжда от новите депутати.

 

Всеки път, когато качва клиенти в таксито си, за Васил най-важно е да стигнат навреме. Често обаче, блокирани в трафика, закъсняват. Смята, че ако можеше да се движи по бус лентите, би спестил време и недоволство на пътниците. Често дори клиентите го молели да наруши правилата и да кара в бус лентата, за да стигнат навреме. 

 

Именно, за да не се нарушават правилата, сега Реформаторите предлагат такситата да се движат и по бус лентите, както автобусите и маршрутките. Превозвачите смятат, че промяната ще подобри услугата и ще вдигне бранша на крака. Клиентите също с нетърпение чакат промяната, но не и тези, които предпочитат градския транспорт.

 

Именно затова идеята вече удари на камък при предишни гласувания. За да не се затруднява придвижването с автобуси, вносителите предлагат такситата да се движат по бус ленти, само когато имат клиенти. Ако са без пътници обаче, ще спазват правилата за всички шофьори.

 

В София таксиметровите компании очакват и решението на общината за това колко да са минималните цени за превоз. Най-вероятно няма да се стигне до поскъпване, тъй като очакваната долна граница е 75 стотинки за км през деня и 85 за нощен превоз. Цени, които са близки до тези, на които сега возят големите превозвачи.