Според рекламния регулатор жената в клипа е използвана като чисто сексуален обект

Британският рекламен регулатор (ASA) забрани телевизионна реклама на нов смартфон, намирайки я за излишно сексуална. Видеото на местна компанията рекламира "най-тънкият смартфон в света", но жената в черно-белия клип е използвана като чисто сексуален обект, пише The Verge, цитиран от БГНЕС.

 

Сюжетът показва как млада жена изглажда блузка, облича я и тогава забелязва звънналия смартфон, върху който вече е минала ютията. Само че жената се движи из жилището по бельо, камерата преднамерено показва задните й части, бюста, а също как тя се радва на сексапила се пред огледало.

 

Регулаторът поясни в решението си, че показването в едър план на телесните й части не дава на зрителите никаква информация за рекламирания продукт. А това нарушава рекламния кодекс на Обединеното кралство. Показателно е и друго: регулаторът е научил за клипа от 8 оплаквания на зрители, според които рекламата е "излишно сексуална и набляга върху жената".

 

Британската компания отхвърли критиката с довода, че без "героинята" не би могла толкова нагледно да демонстрира тънкостите на своята продукция. Оказва се също, че компанията няма собствено производство, ами купува мобилните устройства в Китай.