Снимка: БГНЕС
Той коментира и редовните кражби на гориво от компанията
Министърът на транспорта Ивайло Московски не вижда вариант за евентуално сливане на БДЖ и НКЖИ. Това стана ясно от днешното заседание на ресорната парламентарна комисия по транспорт.
По думите му дружествата не могат да се слеят, защото това противоречи на либерализационните пакети, които страната ни е приела от Европейския съюз. Все пак транспортният министър заяви, че двете компании може да се обединят в един холдинг.
"Обмисляли сме го. Съществува като вариант, но би помогнало единствено за организационно управление на двете компании", каза той.
За борба с кражбите няма нужда от стратегия, нужна е борба всеки ден, убеден е Московски във връзка с редовните кражби на гориво от БДЖ.
В дискусията се включи и директорът на БДЖ Владимир Владимиров. По думите му част от инвестиционната политика на БДЖ е закупуването на между 15 и 30 мотрисни влака и 30 шинобуса.
"Паралелно ще бъде направена мащабна инвестиция към депата, за да се осигури поддръжка на тези нови влакове и в същото време ще бъдат подобрени условията на труд. Минималната инвестиция, която ни е необходима, е 210 млн. лв. , голямата е 430 млн. лв.", заяви директорът на БДЖ.
Той е убеден, че с това ще се осигури комфорт, удобство и високи скорости по ключовите направления на страната.
"Целта на тази мащабна инвестиционна програма в "Пътнически превози" е да направи железницата конкурентоспособна в транспортния сектор. Ако тази инвестиционна програма се реализира, нашето дълбоко убеждение е, че ще бъдем напълно конкурентноспособни в сферата на пътническите превози", смята още Владимиров.
Той посочи, че в зависимост от това дали ще проведем успешно преговорите с кредиторите за разсрочване на задълженията на БДЖ, сумата може да варира между 130 млн. в оптимистичния вариант и 300 млн. в по-песимистичния.
"С тази програма се предвижда развитие на информационните технологии на железницата. 16 IT платформи ще бъдат въведени в товарни превози и 8 в пътнически. По този начин ще се доведе до мащабна модернизация на БДЖ", добави директор на БДЖ.
От своя страна Минчо Ламбрев, генерален директор на НКЖИ посочи, че през последните години в НКЖИ са се направили много приватизация, а персоналът е паднал с една четвърт.
"По-малко сме от 12 000 души, а бяхме 16 000. Ще се опитаме да се договорим с общините, тъй като разходите за нас са непосилни. Получаваме един и същ бюджет всяка година, а заплатите нарастват", добави Ламбрев.