Фирмата, която се занимаваше с това, изтегли служителите си от гарите и складовете в цялата страна

 

"БДЖ–Товарни превози" остана без охрана. Охранителната фирма изтегли всички свои

Още по темата

служители от гарите, депата и складовете на дружеството в цяла България.

 

БДЖ спешно трябва да се погрижи за опазването на 53 обекта в страната с имущество за милиони левове. Какво ще стане с гарите и депата на товарните влакове, които години наред са атакувани от крадци на желязо, релси, кабели и локомотивни части?


Депото на гара Подуяне е един от многото обекти в БДЖ, които фирмата на Александър Иванов напуска днес с охранителите си. Самите работници са изненадани. Фирмата пази БДЖ без договор вече 4 години. Oт тогава няма нова обществена поръчка за услугата. Преди 2 седмици конкурс е обявен, но на обща цена 9 милиона лева. Иванов напуска БДЖ с мотива, че сумата е нереално ниска за охраната в цялата страна и от години работел на загуба. 


Подобна е ситуацията с "БДЖ-Пътнически превози", които вече са на самоохрана. През 2014-а с конкурс е избрана друга фирма охранител, но и тя напуска заради малко пари и много разходи за възстановяване на кражби и липси.

 

От охраната прогнозират, че никоя надеждна фирма не би се хванала да пази гарите и депата в условията и с парите, предлагани от БДЖ. От БДЖ пък обратно – казаха, че интересът на предстоящия конкурс щял да е голям. Дотогава щели да си се охраняват сами, което според експерти сега в пътнически превози излизало по-скъпо на държавата.

 

Ще съумее ли обявеното за приватизация "БДЖ–Товарни превози" да се запази или кражбите ще се засилят? Нова телевизия продължава да следи случая. 

tracking tracking tracking tracking tracking tracking tracking