"Чупят се амортисьори заради сътресение на ходовата част", коментира експертът Цветелин Колев
Цветелин Колев е мениджър на фирма за ремонт и поддръжка на локомотиви. През лятото той прави клип на жп релси, които подскачат под тежестта на влаковите композиции, минаващи през тях и го публикува в Facebook.
„Клиповете направих през лятото. През есента се направи ремонт, но той не беше съществен. Тогава не алармирахме никого. Това е работа на превозвачите, които минават по тази линия. Линията е много натоварена и от Русе до Варна пътуването с влак отнема 4 часа. Това е състоянието на цялата девета линия, която не е ремонтирана от много години”, обясни Цветелин Колев, мениджър на фирма за ремонт и поддръжка на локомотиви.
"Ние работим с всички частни превозвачи и виждаме ежедневно какво се случва - чупят се пантографи, амортисьори и това е заради едно сътресение на ходовата част. Локомотивите имат проблеми заради лошия път. Когато има несъответствие в жп линията, се налага да се налагат ограничения на скоростта”, поясни Цветелин Колев.
По думите му обаче частните превозвачи поддържат добре локомотивите и вагоните.
„Това е един участък от 9-а линия, която е от Русе до Каспичан, в която на места има липса на баластова призма. На Хитрино също има подобен проблем. В неофициални разговори превозвачите ми споделят, че инфраструктурата е в лошо състояние”, каза още Цветелин Колев.
"Жп мрежата на България ежедневно бива проверявана, с цел констатиране на евентуални несъответствия или дефекти в конструкцията на железния път. Това, което се вижда в клиповете, е участък с несъответствие в железния път, в който има наложено ограничение на скоростта на движение. От това, което се вижда в тях, предполагаме, че в случая говорим за несъответствие, възникнало вследствие на слягане на земната основа на железния път, което най-вероятно е довело до образуване на т. нар. въздушни кухини, поради което има неравномерно предаване на натоварването от влаковата композиция към железния път", се казва в официалната позиция на Министерството на транспорта.
Оттам твърдят, че поради липсата на достатъчен финансов ресурс, не всички несъответствия могат да бъдат отстранени веднага.
"За тази цел е приета практика не само в България, но и в цял свят, в участъци, в които няма възможност да бъдат отстранени, да се прави ограничение на скоростта. Тези ограничения се поставят, за да не се допуска възникване на евентуално произшествие. От видяното можем да кажем, че в случая няма липса на елемент/елементи от железния път, което би било предпоставка за възникване на произшествие", се казва още в позицията на транспортното ведомство.
Репортер: Мартин Георгиев
Редактор: